Några bilder på min hoj

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Tja,

Jag har förvisso lagt upp bilder i bild-tråden i detta forum men eftersom jag för tillfället har lite idétorka skulle jag gärna ta emot tips på vad jag ska göra härnäst med hojen.

Att lacka undertailen har naturligtvis slagit mig men det är för mycket bök att ta bort den så den får vara sådär så länge, dessutom är jag inte säker på att jag tycker att det är någon katastrof att den bryter lite mot det svart/gråa tillsammans med stripens på fälgarna.

Temat med hojen är som sagt brukande så det blir inga alltför extravaganta grejer. Dessutom är jag måttligt mekaniskt begåvad så jag tar mig inte an några alltför avancerade operationer.

Edit: Det är en Honda 954 -03 förresten...

bakifrn.jpg

snettbakifrn.jpg

snettframifrn.jpg

Last edited:
Lacka hela hojen i samma färg som undertailen.... :tummenupp

Våga sticka ut... :yoparty

Nej nej nej behåll den röda undertailnen, den gör den annorlunda och det behöver inte alltid vara dåligt.

Riktigt råå hoj.. :yoparty

På med en magkåpa och var nöjd sen.. :D

kolla **********
Finns ett par coola där :D

Last edited by a moderator:
Bukspoiler (eller kåpa eller vad man vill kalla det) är inget dåligt förslag. Synd bara att det är svårt att hitta färdiggjorda för hojar som egentligen har kåpor (läs sporthojar). Jag skulle vilja ha en i kolfiber men det låter väl dyrt att köpa en sådan och börja kapa i eftersom det förmodligen slutar i att jag får köpa en till.

Jag har för mig att 929:ans undre kåpa ska passa även på 954 (det är ju samma ram och motor i stort så det verkar inte omöjligt), kanske ska köpa en sådan i glasfiber och öva på...

Riiiktigt snygg! Se till att skaffa en mage samt dumpa den sneögda framlampan så blir den ännu snyggare.

shysst cykel! har sett den några gånger på stan nu :tummenupp men lacka undertailen samma färg som resten.... jag hade även fimpat fälgstripesen, men det är min personliga åsikt! behöver du hjälp med några omfattande byggnationer så kan du höra av dig. jag har fixat en grym tigsvets som snart tas i bruk.... alu, rostfritt och titan kan svetsas enligt önskemål... så fort jag har råd med en gastub förståss :hihi

madmagnus skrev:
2181289 shysst cykel! har sett den några gånger på stan nu :tummenupp men lacka undertailen samma färg som resten.... jag hade även fimpat fälgstripesen, men det är min personliga åsikt! behöver du hjälp med några omfattande byggnationer så kan du höra av dig. jag har fixat en grym tigsvets som snart tas i bruk.... alu, rostfritt och titan kan svetsas enligt önskemål... så fort jag har råd med en gastub förståss :hihi

Ohhh... Intriguing...

Jag är riktigt sugen på att försöka få dit en ljuddämparen modell jätteliten. Lazer har ett grymt snyggt till nya R6:an men även Remus har en liten. Då måste man dock kapa isär originalrören så jag måste skaffa extrarör för att göra det och så måste man naturligtvis göra specialfästen så att man kan fästa den i fästet för fotpinnen, något som verkligen överstiger min tekniska förmåga.

Nu när du har fått ihop din hoj kan vi väl ge oss ut och göra stan osäker någon gång? Fighters in Umeå unite!

//Eric

Tycker du har helt rätt stuk på grejerna! Det enda jag tycker du kunda göra lite bättre är fästet för mätarna. Ser lite skumt ut som som sitter nu... Kan du inte få in dom innanför lycktkåpan?

Tycker den var nice som den é! :tummenupp
Tycker jag som é :tuttar då ..

Racercukel skrev:
2182213 Lacka hela hojen i samma färg som Byrackan!

Tanken har slagit mig...

matte_mannen skrev:
2182204 Tycker du har helt rätt stuk på grejerna! Det enda jag tycker du kunda göra lite bättre är fästet för mätarna. Ser lite skumt ut som som sitter nu... Kan du inte få in dom innanför lycktkåpan?

Inte utan att flytta tändningslåset och det var en lite större operation än vad jag orkar sätta igång med under säsongen. Kanske blir till vintern istället. Eller så byter jag helt enkelt till en mindre och smidigare instrumentering...

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka