Några bilder från Sturup Raceway 27 juni

• Thread starter Thread starter Canoly
  • Start date Start date
Kurvmakaren skrev:
Det ser nästan ut som om du skall lägga en bildbeställning hos Canoly. Bilden blev ju jättebra.

Ja, litt så är det. Såg att han stod där varvet innan så jag slängde ner som fan för att det skulle se lite action ut. Höll på att trilla helt eftersom det gick så långsamt. :rofl

Kurvmakaren skrev:
Sätt dig på hojen och kom bort till oss och hälsa på en dag nu i veckan så skall vi fixa till din hoj så den blir hanterbar...Justering av gaffelbenshöjder och bakdämparjustering...

Jepp, det gör jag gärna. :)
Det blir nog lite senare i veckan. Jag hör av mig.
Det hjälper kanske inte så mycket på varvtiderna. Den spärren stitter nog mer i :kocko huvudet.

-Z- skrev:
Jepp, det gör jag gärna. :)
Det blir nog lite senare i veckan. Jag hör av mig.
Det hjälper kanske inte så mycket på varvtiderna. Den spärren stitter nog mer i :kocko huvudet.

Din cykel kommer att kännas ett par år nyare efter justeringen och det i sin tur sätter sig i huvudet. Klart du får bättre varvtider. Nu kommer du ju att kunna svänga med skorven :)

CorbenDallas skrev:
Din cykel kommer att kännas ett par år nyare efter justeringen och det i sin tur sätter sig i huvudet. Klart du får bättre varvtider. Nu kommer du ju att kunna svänga med skorven :)

Jo, klart det kommer kännas bättre! Jag tyckte ändå att det gick på bra innan jag körde tummen i asfalten. :brinnerup
Det blir nog förhoppningsvis lättare att hitta tillbaka med rätt justerad hoj, och ett par ordentliga däck. :hihi
(inga mer Avon för min del) :3freak

-Z- skrev:
Jo, klart det kommer kännas bättre! Jag tyckte ändå att det gick på bra innan jag körde tummen i asfalten. :brinnerup
Det blir nog förhoppningsvis lättare att hitta tillbaka med rätt justerad hoj, och ett par ordentliga däck. :hihi
(inga mer Avon för min del) :3freak

Förnuftigt däckbyte. Nu när du kört med bägge däcktyperna....Vad anser du är skillnad?

Kurvmakaren skrev:
Förnuftigt däckbyte. Nu när du kört med bägge däcktyperna....Vad anser du är skillnad?

Nu har jag ju inte pressat de nya däcken (SC1 fram & SC2 bak) lika mycket än, men jag hoppas ju att greppet är betydligt bättre (verkar klart vara så).
Det jag blev förvånad över med mitt Avon framdäck, var att det inte kom någon som helst förvarning innan det toksläppte mitt i kurvan när jag tyckte jag fått upp fin fart.
Med min gamle häck (med någon form av sporttouring däck) kunde man i alla fall känna att det tuggade lite i däcket som varning. Klev man på gasen för tidigt, så drev bakänden ut lite kontrolerat, framförallt när det var lite svalare i asfalten.

(Ska nog skriva en rad om det i din RR-däcks-tråd)

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard