Några bilder av det som är kvar av min hoj

Ken Keniff

Skrapar trisslotter
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Den brann upp för länge sen och nån ny blev det inte
tanken exploderade.

Bifogat

• p1010021.jpg
    p1010021.jpg
    56.9 KB · Visningar: 699
Tanklocket på väg att ploppa bort

Bifogat

• p1010031.jpg
    p1010031.jpg
    24.9 KB · Visningar: 680
Bakfälgen

Bifogat

• p1010030.jpg
    p1010030.jpg
    34 KB · Visningar: 684
:skrämd
Hur gick det till?? Å hur kunde bakfälgen bli så där tilltryckt? :va

Tändningsnyckeln böjde sig av värmen

Bifogat

• p1010022.jpg
    p1010022.jpg
    57.4 KB · Visningar: 685
Last edited:
Visiret med sporthoj loggan hade kommit med

Bifogat

• p1010035.jpg
    p1010035.jpg
    29.6 KB · Visningar: 688
????

Vad har hänt?!
Vad har jag missat?!
Stackars hoj....

Tanken ska väl bukta inn åt så att den kommer ner över förgasarna

Bifogat

• p1010029.jpg
    p1010029.jpg
    29.7 KB · Visningar: 669
Framhjulet ser väl okej ut ( i varjefall den sida som inte var mot elden)

Bifogat

• p1010024.jpg
    p1010024.jpg
    52.6 KB · Visningar: 666
Last edited:
Men hallå!! Vad var det som hände då??

ojoj stackars hoj......men ännu mer synd om föraren hoppas det gick någolunda i varje fall

Last edited:
SuperKnutte skrev:
Hur gick det till?? Å hur kunde bakfälgen bli så där tilltryckt? :va

jag tror att cykeln har gjort en flipp ett varv och kommit ner på bakhjulet , men jag vet inte jag var upptagen med att se himmel gräs bilar asfalt himmel asfalt massor med gånger

Aluminiumburken var spårlöst borta , jag kollade skräpet som var kvar efter ett par dagar men burken var väck, smält?

Bifogat

• p1010019.jpg
    p1010019.jpg
    45.2 KB · Visningar: 656
Ken Keniff skrev:
jag tror att cykeln har gjort en flipp ett varv och kommit ner på bakhjulet , men jag vet inte jag var upptagen med att se himmel gräs bilar asfalt himmel asfalt massor med gånger
När och var hände det här?
*EDIT- Såg svaret innan lite sent.*

Hur är det med dig då? Mår du bra?

Last edited:
SuperKnutte skrev:
Men hallå!! Vad var det som hände då??

Kraftig acceleration och en hal fläck , däckspinn och plötsligt grepp , så tror jag att det va.Det står så i polisrapporten.

( jag sätter på mig hjälmen nu för jag gissar vad som kommer, men jag är inte först och inte den sista)

EBS skrev:
Helvete! Hur kan tanken explodera?!

En del soppa rann ut så att det blev gaser i tanken som sedan antändes? Läskigt i varje fall..

En tank med 1dl soppa är farligare än en fulltankad!

Tur att du klarade dej såpass bra Ken.

Söder skrev:
När och var hände det här?
*EDIT- Såg svaret innan lite sent.*

Hur är det med dig då? Mår du bra?

Nu är det ganska bra , detta hände den 13/9 , var på väg till U-väsby för att åka med lite folk härifrån men kom bara till nynäsv. nu tar jag bara värktabletter när jag ska sova ( brutet nyckelben) , imorgon ska jag byta gipset på handen/armen då det glappar efter att svullnaden gått ner på handen, den var som en ballong p.g.a brutet båtben , men det missade dom på akuten fick åka in dagen efter, och fick åka in tredje dan med då nyckel benet hoppade snett, oooooooooooont , tog tre morfinliknande tabletter för jag kunde fan inte röra mig , stod framför tv:n i en timme tills tabletterna började värka sen blev det taxi till akuten igen , sov sittandes i soffan efterföljande tre nätter då det fan var omöjligt att lägga sig ner. Asfalten hade slipat genom knäskyddet och en extra bralla och slipat bort lite kött på ena knät med men det ser bra ut nu, men jag hade alla skydd så det slutade bra trots omständigheterna , efter att jag rullat och voltat färdigt så ser jag att jag stannade några meter framför tre stolpar med en skylt på tvären ( tänker i efterhand på GPF och blir lite skraj , jag hade metern på min sida), jag reste mig upp och tänkte shit inte här , nä nu borstar jag av mig och går bort till hojen och åker härifrån, hojen låg låååååååååååångt bort och på väg fram så börjar den att brinna , tänker då dum som man är att det kan jag släcka , det är bara att skyffla lite grus på , men det tog sig som fan och när jag kom fram så känner jag att det gör ont som fan i axeln så jag sätter mig på knä och säger till folk som vill att jag ska flytta bort från hojen - jag flyttar fan inte alls för nu gör det ont , booooooom sa det om tanken och jag blev hjälpt bort en bit i väntan på ambulans.........men snart är man väl ganska okej , ska ha gipset på i tre mån , och ska på rehab för axeln , så nu är det bara sova och kolla på film.

Last edited:
Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...