Något som fattas i Svearike - Tapas

Det finns nog att köpa på vilken välsorterad saluhall som helst.
Kallas det Jamon eller Serranoskinka? Vet att Jamon betyder skinka.

Fast Serrano är kanske som Champagne..från en region och får inte kallas så om det inte är just därifrån?
Det du har på bilden ser ut som en Parmaskinka..fast spansk :o

Har ju köpt småbitar hemma i sverige som ligger förpackade likt Bacon men aldrig sett en sån bit jag har i köket nu:D

Torkat kött är både gott och manligt...

Man känner sig som en riktig man här man karvar i köttbiten med en kniv!:tummenupp

På tal om mat som saknas i Sverige, jag vill ha hit KFC och Taco Bell, eller varför inte Dunkin Donuts. Eller kanske nåt ställe som serverar en RIKTIG fish 'n chips...

Knepigt att jag äter snabbmat/utemat minst 1 gång om dagen o är Smal!
Gäller bara att träna/röra lite på sig.

Har en kompis som absolut inte rör sig något och bara äter skräpmat, alltså färdiga rätter, chips osv. Men hur mycket skit han än äter blir han inte fet. Verkar vara väldigt olika från person till person:)

Riktigt gott att skära en bit å ha till pilsner:tummenupp

Någon som sett en sån köttbit i sverige?
Yum yum, gimmi some!

Lufttorkad skinka är verkligen gott. Men... Häng den i taket för den rustika känslan. Brevid platteven t ex :D

Edit: vad pröjsar du för kilopris där du bor?

Jag brukar handla på ICA eller Konsum.

Mitt favoritrökeri är Vindelns Rökeri, men det finns ett par bra uppe i Piteå också.

Vindelnrökt är alltid perfekt saltat, till skillnad från andra rökerier som har stora variationer.

Fårköttet är godast, men även Ren (det enda renar är bra till förövrigt) och fläsk är otroligt gott.

Kilopriset på Ica/Konsum ??

Yum yum, gimmi some!

Lufttorkad skinka är verkligen gott. Men... Häng den i taket för den rustika känslan. Brevid platteven t ex :D

Edit: vad pröjsar du för kilopris där du bor?

Kollade nu prislappen (hängde kvar) 7-7,5 kilo och 700kr så ca 100kr/kilo men då är det en av dom billigaste.

Var i en stad som heter Granada i helgen och för varje öl man tog in (30kr) så fick men en tapas i form av Jamon och den var himla mycket godare än den vi har här hemma faktiskt. Kanske blir en lite finare nästa gång:öl

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg