Något man ska tänka på när man köper beggad hoj!?

Knucklehead

Gillar V-twinnar... ;)
Gick med
23 Dec 2003
Hoj
Suzuki GS 750
Hej!

Är just på väg att köpa min drömhoj ikväll, va ska jag tänka på att kolla!? Det är en TL1000R :yoparty :banana

Mvh Thomas

Knucklehead skrev:
Hej!

Är just på väg att köpa min drömhoj ikväll, va ska jag tänka på att kolla!? Det är en TL1000R :yoparty :banana

Mvh Thomas

Det gamla vanliga köret, kolla igenom allt elektriskt(tuta, blinkers, lampor´, bromsljus, kontrolllampor) Kolla/känn på hjul,swing, styrlager.

Känn på bromsarna, passa på att gunga o känna på fjädringen fram, samt även bakfjädringen.

Kolla även slitage på däck(prutmån annars) bromsar, bromsskivor kolla så att kåpor är hela.

Kör och belasta växlarna så att ingen "hoppar" ur och att alla går i, känn så det inte slirar på kopplingen, kör i ca 70 km på högsta växeln, dra in koppligen snabbt o släpp, det skall hugga in direkt, ingen svajj.

Sist men inte minst kolla ut ägarförhållande så att den som säljer den verkligen också äger hojjen(om han/hon inte har fullmakt), be om leg om du är osäker.

Kolla tidigare ägareförhållanden, besiktingspapper, samt service o dokumentationer på service underhåll.

Köp även lite på "känsla" känns det bra o allt verkar bra o fungerar samt bra pris, slå till! Är det dåliga "vibbar" så avvakta eller fundera på köpet.

Lycka till i alla fall :tummenupp

Knucklehead skrev:
Hej!

Mvh Thomas

Glömde..kolla motortemperaturmätare när du kör den så den inte flackar eller hoppar upp onormalt högt(sådant kan iofs vara prutmån)

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025