Något för RR att testa?

Green skrev:
2344740 jag bangar inte.. fixa bräda o en skärm så testar jag:banana
snygga bilder!!

Njaaa...jag bränner inte 20 000 för att testa det. Men coolt var det! :)
I så fall får du fixa prylarna själv...:7peta

Tack!! :)

Fina bilder!!
Har Vindsurfat en del i mitt liv.... o detta verkar ännu roligare (har sett live ngr ggr):tummenupp

PS.
Vet någon vad "Silversurfare" betyder på surfspråk??
ZS - har du kört runt med brädan fastskruvad i takräcket för att visa att du kan surfa (på 80-talet)?? :fakta
:hihi :pannkyss
DS

Robz skrev:
2344827 Fina bilder!!
Har Vindsurfat en del i mitt liv.... o detta verkar ännu roligare (har sett live ngr ggr):tummenupp

PS.
ZS - har du kört runt med brädan fastskruvad i takräcket för att visa att du kan surfa (på 80-talet)?? :fakta
DS
Kitesurfing verkar coolt!

Men som svar på Robz fråga... Silversurfaren är en seriefigur precis som Kalle Anka, Långben och Barbapappa (gör nu inga andra liknelser...:rolleyes: )

Han är en alien som blivit deporterad från sin hemplanet, skallig och med vita ögon (fan... det låter ju som en beskrivning på VV) :tungan

http://www.marveldirectory.com/individuals/s/silversurfer.htm

.....men på surfspråk Mavve....SURFSPRÅK!

Njaaäää...det kan jag ju inte påstå Robz men låt mig gissa ett svar på din fråga: En posörsurfare? En som försöker att glänsa för babesen men som inte lever surfarlivet?

EDIT: Sökte lite granna på nätet och kan det möjligtvis vara så att en silversurfer är en som kommer från en surfskola och är inte helt självlärd?

http://www.thesilversurfer.net/

Last edited:
Jo, man har väl också surfat lite innan när man bodde på bästkusten. Hade varit kul att testa kite. :tungan (även om man inte är en RR)

Robz skrev:
2344827 Fina bilder!!
PS.
DS

SS är väl de som köpte de dyraste ballaste grejerna, men knappt visste hur man använde det och verkligen hade 0 nytta av det (utom för att öka ballhetsfaktorn hos de som inte visste bättre. Kan ju iofs vara värt en del för vissa...

Som en Yamaha R1-ägare då menar du? :D

-Z- skrev:
2345336 Jo, man har väl också surfat lite innan när man bodde på bästkusten. Hade varit kul att testa kite. :tungan (även om man inte är en RR)

SS är väl de som köpte de dyraste ballaste grejerna, men knappt visste hur man använde det och verkligen hade 0 nytta av det (utom för att öka ballhetsfaktorn hos de som inte visste bättre. Kan ju iofs vara värt en del för vissa...

Hmmm... tydligen inte tydlig tillräckligt:D
Retorisk fråga som jag själv besvarade:
Robz skrev:
...
PS.
DS

Då det begav sig (jag var ung o hade lite acne, Moppe som gjorde 55, släp till denna för brädan), läste jag en del surftidningar. Här hade de översatt en del "fackord" inom surfingen - bl a "SILVERSURFARE"... Jag hade länge förvånats över ett fåtal, som alltid kom till Kämpinge vattensportklubb med brädan på takräcket - men de tog aldrig ner den!!? Såg dem även i sta'n med samma bräda på taket:rolleyes:
Nåja - på 80-talet var det status att ha bräda och en del "skruvade" fast den på takräcket för att impa = Silversurfare
JKay kom närmast:tummenupp och vann därmed den begagnade 4L racingoljan som jag inte kan bli av med...

Ahahaha!! Ja där ser man. Posörer finns överallt! ;)

Men 4L motorolja...använd dessutom!?!? Va fan ska jag ha det till? :huvet
Äh, jag går ner till tobaksaffären o hämtar ut min vinst på trisslotten istället.:tummenupp

yoohan skrev:
2345749 Som en Yamaha R1-ägare då menar du?

Inte alla, men ganska många... :D

Robz skrev:
2345964 Nåja - på 80-talet var det status att ha bräda och en del "skruvade" fast den på takräcket för att impa = Silversurfare

Jaja, det där är en ju definitions fråga. Vi kanske pratade ett annat språk/dialekt norr över i början på 90-talet... :confused:
Det där är ju en typisk city-surfare. Fast det gjorde man kanske lite själv ibland när man inte orkade dra ut brädan från passagerarsätet på cabben... men jag kunde iaf nästan surfa. :)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park