Något bilfolk här??

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Nej men god kväll sporthoj!

Tänkte bara kolla ifall det finns några som håller på med lite bilstyling och trimning här inne? :rolleyes:

Mr emcom är ju beemer missbrukare.. Men det finns också annat man kan elda däck med!

Seså! kryp fram med er nu :hojbusa

Jonå, har busat lite e30 turbo osv men då jag är arbetslös för tillfället blir det inte mycket hobby för mig just nu. :/

Vad grejjar du med då? :)

Sugistrimm! Har en våffla som de skulle bli en 250hk webermaskin i men jag köpte hoj istället :D

Har mest hållt på med volvo men har byggt/skruvat rallybilar oxå som tex, Saab 99, Peugeot 306, Mitsu"sushi" evo 9, evo 3, Mazda 323 4x4 och i vinter har jag en nostalgiracingbil som ska byggas, en Bmw 1800 ti.

Man hinner inte med sina egna bilar :D

Dom 2 jag har nu.
http://www.garaget.org/tapper

//Tapper

Har alltid grejat med bilar. Effekt har alltid lockat mera än utseende, och de får gärna vara småbilar :)

Just nu håller jag på och bygger en verkstad med polaren, där vi kan hållas med våra projekt. Håller på och bygger på en Amazon -67. Blir turbomotor och fullbur osv osv.

Kan ju rekomendera www.zatzy.com för fler likasinnade.:va

haha ja zatzy är ju så jävla bra... not.

Detta är en OT del. Acceptera.

Jonå, har busat lite e30 turbo osv men då jag är arbetslös för tillfället blir det inte mycket hobby för mig just nu. :/

Turbo beemers är snuskigt :D Hade planer på att bygga en, sen kom jag på att jag inte hade råd..

Sugistrimm! Har en våffla som de skulle bli en 250hk webermaskin i men jag köpte hoj istället :D

Har mest hållt på med volvo men har byggt/skruvat rallybilar oxå som tex, Saab 99, Peugeot 306, Mitsu"sushi" evo 9, evo 3, Mazda 323 4x4 och i vinter har jag en nostalgiracingbil som ska byggas, en Bmw 1800 ti.

Man hinner inte med sina egna bilar :D

Dom 2 jag har nu.
http://www.garaget.org/tapper

//Tapper

Sedär ja! Sugtrimm, Manligt men usch så extremt "jobbigt". Men ack så häftigt det är.

Usch garaget.org. Därifrån blev man bannad :huvet

Har alltid grejat med bilar. Effekt har alltid lockat mera än utseende, och de får gärna vara småbilar :)

Just nu håller jag på och bygger en verkstad med polaren, där vi kan hållas med våra projekt. Håller på och bygger på en Amazon -67. Blir turbomotor och fullbur osv osv.

Turbo är mysigt. Blir det en 4 eller 5a i henne?

Last edited:
Turbo beemers är snuskigt :D Hade planer på att bygga en, sen kom jag på att jag inte hade råd..

mmmm

Hade väl tyvärr inte riktigt jag heller, så var en tveksamt byggd en med fyra, fast lade rätt mycket tryck i den på slutet så gick rätt bra ändå, turbovrid och ingen vikt på bakaxeln var rätt skoj ibland. :)

Tyvärr så rasade den allt för mycket och jag har tummen mitt i röven, så fick vara nu tills man har råd med nått som är lite starkare i grunden...

Sedär ja! Sugtrimm, Manligt men usch så extremt "jobbigt". Men ack så häftigt det är.

När du har kört en sugismaskin som har duktigt med pulver så finns de inte en chans i världen att du går tillbaka! :D

Turbo i alla ära med det är för lätt att komma upp i effekt, sen att varje bra turbomotor byggs från grunden på en sugis gör att man lätt kan turbokonvertera en sugismaskin om man skulle tröttna. Kammar, komp och lite annat måste såklart fixas först.

Nu börjar de bli lite för mycket bilsnack jag ska juh lägga av me de och köra hoj istället :D

mmmm

Hade väl tyvärr inte riktigt jag heller, så var en tveksamt byggd en med fyra, fast lade rätt mycket tryck i den på slutet så gick rätt bra ändå, turbovrid och ingen vikt på bakaxeln var rätt skoj ibland. :)

Tyvärr så rasade den allt för mycket och jag har tummen mitt i röven, så fick vara nu tills man har råd med nått som är lite starkare i grunden...

S14 motor då med andra ord? Den är faktiskt trevlig. Skulle inte alls suttit fel..

Om det inte ryker vid fullt pådrag så är något fel eller hur dom säger :rolleyes:

blir det en s38 nästa gång kanske? Den är ju lite sådär.. "hårig" från grunden!

haha ja zatzy är ju så jävla bra... not.

Zatzy har tyvärr sjunkit rätt bra de sista åren.

Turbo är mysigt. Blir det en 4 eller 5a i henne?

Just nu är det en 4a. Som vilar på kuddarna. Och kommer troligtvis reg.besiktigas så med. Om det sen blir 16V eller om en 5 smyger sig ner är för tidigt att säga. Har eventuellt en T5-r motor med lagerras på ingång för snuskigt få kronor. Så endast framtiden kan utvisa hur det blir :P

När du har kört en sugismaskin som har duktigt med pulver så finns de inte en chans i världen att du går tillbaka! :D

Turbo i alla ära med det är för lätt att komma upp i effekt, sen att varje bra turbomotor byggs från grunden på en sugis gör att man lätt kan turbokonvertera en sugismaskin om man skulle tröttna. Kammar, komp och lite annat måste såklart fixas först.

Nu börjar de bli lite för mycket bilsnack jag ska juh lägga av me de och köra hoj istället :D

Sugis är som sagt manligt. Min vinkelslips 740 gl är pigg :D ... not.. Den är inte alls kul. Men den duger som soffa. t5:an är bättre på allt.

Du kan väl för fan inte köra hoj mitt i vintern? Det är nu man mekar..

Ansluter sig till skaran :) Skruvat saab en del, och har planer på något häftigt av en kadett GSI -88. Sen har det varit porsche 911 emellan en sväng oxå.

Just nu är det en 4a. Som vilar på kuddarna. Och kommer troligtvis reg.besiktigas så med. Om det sen blir 16V eller om en 5 smyger sig ner är för tidigt att säga. Har eventuellt en T5-r motor med lagerras på ingång för snuskigt få kronor. Så endast framtiden kan utvisa hur det blir :P

Låter som en kul pryl!

Lagerras.. Det låter väl inte så farligt? tänkte jag när jag hämtade min t5a. Men där var hela veven också kass. En dyr historia, som inte ens är klar..

Egentligen så är volvos "tidiga" 5a riktigt jävla kass. Men ljudet är ju så... porrigt får jag säga. Sen är den både lättmekad (förstår ju varför..) och lätt trimmad!

Ansluter sig till skaran :) Skruvat saab en del, och har planer på något häftigt av en kadett GSI -88. Sen har det varit porsche 911 emellan en sväng oxå.

Sedär! Fasen det fanns ju ett par grabbar med vinterhobbys här :D

Last edited:
jo då man skruvar väl en del bil (en glad amatör)

byggt turbo i en volvo 360 (mest för och lära sig )
(lågbuddget)

ska väl hotta upp audin lite nu i vinter blir inte plast bil iaf

blir väghållning och effekt

http://www.garaget.org/Bollebus

//Bolle

Sugis är som sagt manligt. Min vinkelslips 740 gl är pigg :D ... not.. Den är inte alls kul. Men den duger som soffa. t5:an är bättre på allt.

Du kan väl för fan inte köra hoj mitt i vintern? Det är nu man mekar..

Sant! får återgå till bilar en tid igen da :D

Sen tycker jag de lite tjatit med folk som slänger i t5a eller 16v turbo för det har ingen gjort förut?

En turbo eller sugis 6a låter så mycket finare :D

Finns nån film med en s40 rallyscross bil med cx90 motor tror jag de va som lät duktigt vacket!

Jag hoppas att jag har skruvat färdigt i bilar.

Jag har skruvat rally och folkrace bil hela mitt vuxna liv, men nu har ungarna tagit över.

Det blev en dyster helg för ungarna, dottern vann ett kvalheat innan hon körde sönder framvagnen på folkracebilen och sonen skjöt motorn i rallybilen efter att ha satt snabbaste tiden för klassen på sträcka ett...

Tur att jag har lagt av...

Ingen ny the fast and the furious bil direkt vilket är det första jag kommer att tänka på när du säger bilstyling... men men här är "min" bil iallafall (farsan som äger, jag kör).
Sitter redan större motor osv. i men det skulle kunna tas till en lite högre nivå så blir det ännu roligare.

Sänkt och tillsnyggad under vintern 2008, finns fler bilder i min garagetprofil...
67954-1354779.jpg

http://www1.garaget.org/archive/63/62959/67954/67954-910078.jpg
60a med ny framvagn och 1775cc motor om nån undrar.

Allt blir roligare med bilder ;)

Last edited:
Kör väl en del med Styling och trim.
Har haft en 940 med 340hk och 620nm i, numera skrot.

Kör en små stylad alfa nu.

Men som för så många andra är det brist på finanser som sätter stopp, så nu skruvar jag mest åt andra.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti