Något att skylla på om polisen tar dig

Ska väl inte skratta åt att fyllhundar går fria men...HA HA...ettt annat sätt att erkänna på men ändå gå fri.

Tror jag vet vem det är,ingen kompis men har jobbat med han,är det samma kille så gick han med anställningsbeviset direkt och köpte en bil på avbetalning.

Henrik

Häromdagen gjorde en rattfyllerist den klassiska "eftersupningen" här i stan.

Han var med i en olycka och låste direkt in sig i bilen och tog fram en flaska och började dricka, sedan skyllde han på att han var nykter men blev så skärrad av olyckan att han tog sig ett par järn.

Lyckligtvis kan polisen numera mäta trend på promillehalten och avgöra om man var full innan.

Rattfyllon har jag INGEN sympati med.

Häromdagen gjorde en rattfyllerist den klassiska "eftersupningen" här i stan.

Han var med i en olycka och låste direkt in sig i bilen och tog fram en flaska och började dricka, sedan skyllde han på att han var nykter men blev så skärrad av olyckan att han tog sig ett par järn.

Lyckligtvis kan polisen numera mäta trend på promillehalten och avgöra om man var full innan.

Rattfyllon har jag INGEN sympati med.

Håller med till 100% men snacka om fantasi, Molgan ! 120 cm, bryter på Norska och har hår ner till knäna !

Det räcker att jag blir stoppad i en rutin kontroll så börjar jag fundera på vad jag kan ha gjort fel.

TC

Att oroa sig över en rutinkontroll betyder att man inte sköter sig i trafiken.......jag är alltid orolig!(fast har aldrig oroat mig för att blåsa)

Henrik

Det är jävligt sorgligt att någon som rattat på fyllan ska komma så lätt undan lagen. Jag hoppas att ingen på detta forum försvarar grabbens story och tycker det är coolt. Att slanga på bakhjulet eller dra lite för fort i kurvorna är en sak, men rattfylla är lika med livstid bakom galler i mina ögon.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti