Något att lära på att göra risk 1 och 2?

Nu brukar ju världsmästarna som går Risk 2 ha det problemet att de inte tar till sig vad utbildningen går ut på. "Jag kunde redan allt" är definitivt fel inställning. Om du inte bromsat så däcken tappat fästet på fuktig asfalt har du gjort fel. Ej godkänd.

Tappar fästet på fuktig asfalt? :va
Då har däcken dåligt våtfäste. :hihi :fakta

Jag förstår inte riktigt varför det skulle vara nödvändigt att gå risk 1:an två gånger då jag tog bil ungefär samtidigt... Men risk 2:an körde jag på Kinnekulle och det var ruskigt kul :D:banana Dyrt är det dock, men nyttigt att lära sig för alla som är gröna :tummenupp

Till skillnad från många andra tyckte jag Risk-2 var riktigt bra. Men som många säger att det beror nog också på vart man gör den. Jag körde på Gillinge för fyra år sedan.

Värt pengarna? Ja, för en övningskörare i slutet av utbildningen, tveklöst. Några av mina "kurskamrater" var dock där alldeles för tidigt och visste fan knappt hur man bromsade.

Skulle jag ha samma uppfattning om jag skulle göra om den idag? Nja.... jag är inte lika säker men det kanske beror på att jag praktiserat det jag lärde mig då under dessa fyra år.

Knix-kursen var dock mycket bra, den jag gick i år. Mycket mer köra för en tiondel av kostnaden. Skulle rekommendera att du går en eller flera SMC-kurser i första hand innan du gör en risk-2'a. Vidareutbildning är aldrig fel och bara att du funderar tyder på ett stort mått av självinsikt. Jag lyfter på hatten.....

Nu brukar ju världsmästarna som går Risk 2 ha det problemet att de inte tar till sig vad utbildningen går ut på. "Jag kunde redan allt" är definitivt fel inställning. Om du inte bromsat så däcken tappat fästet på fuktig asfalt har du gjort fel. Ej godkänd.

Och du missade poängen. Ej godkänd!

Tycker både risk 1 och risk 2 var nyttiga att gå på. Lärde sig faktiskt en hel del.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti