Något att ha kartan i ?

pidda

Medlem
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
Körde tidigare Ducati
Har ni något bra tips på någon väska eller mojäng som man kan ha en vägkarta i. Finns det digitala kartor som inte kostar skjortan? Någon GPS vill jag inte betala för.

Bagster har tankskydd som du kan fästa en karthållare i, alternativt en tankväska med kartficka.
/B)
pidda skrev:
Har ni något bra tips på någon väska eller mojäng som man kan ha en vägkarta i. Finns det digitala kartor som inte kostar skjortan? Någon GPS vill jag inte betala för.

Tack för tipset, men det jag hittade såg så stort och fläskigt ut. Jag skulle vilja ha något litet smidigt.

pidda skrev:
Tack för tipset, men det jag hittade såg så stort och fläskigt ut. Jag skulle vilja ha något litet smidigt.

de minsta du kan ha blir nog att sy på en plast ficka på benet.. vet du dock inte hur vida de går i praktiken..

pidda skrev:
Jag hittade faktiskt ett som såg relativt smidigt ut och hålls på plats med magneter.
https://www.touring.se/touring/Servlet?page=6&parent=s87203&catname=Kartfodral#
Det finns små smidiga plastfickor med resårband avsedda att fästas på benet, piloter i småflygplan bruka(r/de) ha såna, speciellt segelflygare, kolla om det kan vara nåt för dig?

Vart du köper dom har jag dock ingen som helst aning om, men det finns ju småpiloter här på SH att fråga.

GuW skrev:
Det finns små smidiga plastfickor med resårband avsedda att fästas på benet, piloter i småflygplan bruka(r/de) ha såna, speciellt segelflygare, kolla om det kan vara nåt för dig?

Vart du köper dom har jag dock ingen som helst aning om, men det finns ju småpiloter här på SH att fråga.

Frågan är om det är så bra när man sitter på en sporthoj?
Jag skall kila ut i garaget och provsitta Duccen och se om det funkar med karta på benet.

pidda skrev:

Här är en oprövad ide! Friluftsbutiker har kartfodral som är vattentäta och riktigt bra. Dom har plast (nylon) ögglor i dom fyra hörnen, ta bort ögglorna. Stoppa i magnet plattor (övningsskörnings skyllt har för klen magnet, testade nyss) och fäst på tanken.

/pang

Last edited:
GuW skrev:

har bara sett folk med fasta på syda men kan passa på att höra nästa helg om de e nån som vet var de finns..

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park