Någonting för "riktiga" hojar i framtiden?

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Kan detta bli någonting även för "riktiga" hojar i framtiden??

Lite kul teknik som tydligen skall vara helt överlägset vad gäller fäste?

Nån typ av fordon är det väl, men det lär ju inte ersätta en "vanlig" hoj. Lika lite som en trike gör det.

Undrar hur det där skulle fungera på en mer rolig hoj på bana... Går det att styra bra i riktigt hög fart?

Grym teknik för fyrhjulingar! Att de lutar som en hoj är bra för fyrhjulingen. En hoj har ingen som helst nytta av fyra hjul...! Framkomligheten med en smal tvåhjuling vill jag aldrig rationalisera bort.

Grym teknik för fyrhjulingar! Att de lutar som en hoj är bra för fyrhjulingen. En hoj har ingen som helst nytta av fyra hjul...! Framkomligheten med en smal tvåhjuling vill jag aldrig rationalisera bort.

Jo, men scootern i första inlägget är ju lika smal som en vanl scooter. Vad gäller pendling mm är ju en scooter ett suveränt fordon. Dess största nackdel är att just greppet ibland kan bli lite sisådär. Med denna lösningen har man ju förbättrat oddsen avsevärt!

Skotrar med två framhjul tätt ihop, sammaledes som hojen i förstainläggen med samma arrangemang bak, är ju mer av typen paragraf-fordon. Dvs lösningen syftar till att hojen ska få köras på B-kort eller motsvarande. Ett smart sätt att utöka marknaden för produkten.

Har man MC-kort känns det ju inte aktuellt att ta risken att bli sedd på ett dylikt spektakel.

Last edited:
Kanske hade varit något för handikappade föredetta motorcyklister:)

Annars ser jag det som en storstadsfluga

Nej usch, den dagen jag överväger nånting sånt där har livet sett sitt sista ljus

Varefter MC-kort blir svårare och svårare att ta och samtidigt dyrare samt att man får svårare och svårare att släppa "navelnet" måste ju dom hojtilleverkare som vill överleva anpassa sig. Detta är bara början.

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...