Någon Windows Vista expert på forumet? Avbryta installationsprocess.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Har en burk från Dell. Dell har förinstallerat något skit kallat "Dell support Center" men eftersom jag inte har förlängt deras serviceavtal så används det inte längre. Jag kan alltså inte använda mig av programmet, försöker man starta programmet som är webbaserat så kommer en ruta med "sidan kan inte visas" upp.

Nu till problemet:

Eftersom det här skitprogrammet finns på datorn så är det någon uppdatering som vill utföras på det. Eftersom det inte går att använda detta så blir inte denna uppdatering utförd. Försöker jag installera något annat program, exempelvis uppdatera messenger så går inte detta för att installationen till "Dell Support Crap" ligger och blockar detta. Detta har varit länge och nu har messenger fått nog och går inte att starta förän jag har uppdaterat det, vilket inte går.

Jag har testat att stänga av installer via msconfig.exe i hopp om att installationen av något program skulle sparka igång det och då bortse från Dell installationen. Detta gick inte, Windows Installer startades aldrig upp.

Försöker jag avinstallera "Dell Support Center" går inte det eftersom en installationsprocess pågår.

Hur i hela farao avbryter man en pågående installationsprocess?

ctrl + alt + del
välj taskmanager
klicka på fliken "processes"
hitta processen du vill döda, markera den och högerklicka, välj "end process"

Efter det borde du kunna avinstallera skiten.

Annars kan du :
start -> kör/run och skriv regedit.
bläddra i vänsterkollumen fram till:
Computer/HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/windows/CurrentVersion/Run

i högerspalten kan du sedan markera och trycka del på det program du inte vill skall starta per automatik.

Kolla även :
Computer/HKEY_CURRENT_USER/Software/Microsoft/windows/CurrentVersion/Run

Last edited:
Vill du inte pilla med RegEdit kan CCleaner vara ett alternativ, det kan avaktivera och/eller ta bort saker ur HKLM/HKCU-Run.

msicuu2.exe är ett bra verktyg att pilla bort trasiga (men även icketrasiga) installationer med.

Kolla om du har nån msiexec process igång i taskmanagern.. Det kan vara en installation som inte blir klar och därför ligger och blockar...
Har du det, döda den och sen avinstallerar du Dell programmet... Starta om och se om det hjälper...
Gör det inte det så felsäkert läge kan vara ett sätt..

Filerna den drar igång borde heta dcsa.exe och sprtcmd.exe
Du hittar dom enklast via msconfig (Start->run: msconfig)

Fan va jag hatar Windows.... fast jag komme rinte överens med Mac heller så det är inget alternativ.

Testat installera om Windows Installer bara för att säkerhetställa att det inte är något fel på det, ingen aning då felet är densamma innan som efter.

Testat felsäkert läge, vill fortfarande inte avinstallera Dellskräpet.

Testat att stänga av tjänsterna ovan nämnda, tror jag hitta bara en av dem men det gjorde ingen skillnad.

Tagit bort Dellskräpet från autostart i msconfig och stoppat det vart det nu var, lik förbannat är logotypen där i minirutorna till höger efter omstart.

Jag är oduglig, Windows är odugligt och Dell är odugligast av dom alla, funderar på att fråga någon snäll tradarchaffis på E18 om han vill komprimera denna helvetesmaskin med 7-8 hjul, 24m fullastat as...

Fan va jag hatar Windows.... fast jag komme rinte överens med Mac heller så det är inget alternativ.

Ubuntu!

Jag var också less på Windows på min laptop, den installerade mer och mer patchar vilket gjorde datorn slöare och slöare och hårddisken blev bara fullare med skit.

Då testkörde jag Ubuntu från en CD, efter en kvälls pysslande kändes det som att jag förstod Ubuntu tillräckligt för att blåsa datorn tom och installera enbart Ubuntu.

Re: Dell Support Centre error message?
14 Apr 2009 10:16AM

Doug Macpherson,

Thank you for using the Dell Community Forum.

Try the steps below for your operating system to see if that will resolve the issue you are having with Dell Support Center.

To fix this issue, follow the steps given below:

1. Uninstall Dell Support Center.

2. Rename the C:\dell.sdr file. This file is marked hidden.

* Launch Windows File Explorer

* For Vista:

1. Click Organize > Folder and Search > View.

2. Select Show hidden files and folders.

* For XP:

1. Click Tools > Folder Options > View.

2. Select Show hidden files and folders

Note:
Dell.sdr should now be visible at the root of C folder (C:\dell.sdr) Rename this file to dell.sdr.txt. If C:\dell.sdr does not exist, skip this step.

3. For VISTA systems:

* Click Start
* Select Run and Enter Regedit in Run Box
* Open Registry
* Select HKLM from Registry
* Select Software > Microsoft > Windows > Current Version
* From Current version, select Explorer > Shell folders
* From Shell Folders, select CommonAppdata
* CommonAppdataValue should be set to C:\ProgramData
* If the value is not C:\ProgramData, change it to C:\ProgramData

4. Check the regional settings to ensure that a supported locale configuration is chosen.

* For XP:

1. Launch Control Panel > Regional and Language Options

2. Regional and Language Options > Current Formats tab

Note:
Ensure that one of the supported values is chosen. See Support Configurations section below for the list of supported configurations.

* For VISTA:

1. Launch Control Panel > Clock, Language, and Region > Change the Country or Region

2. On the Formats tab:

Note:
Ensure that one of the supported values is chosen. See Support Configurations section below for the list of supported configurations.

3. On the Location tab select corresponding country. See Support Configurations section below for the list of supported configurations.

5. Download Dell Support Center from Dell Support Center and reinstall.

6. Launch DSC and go through the set up screens.

7. Leave the system connected to the internet for a minimum 2 hours so that updated content can be downloaded to the system.

8. Rename the dell.sdr (Step2), back to its original name dell.sdr.

Från:

http://en.community.dell.com/forums/t/19268497.aspx

Hoppas att det hjälper

Nyheter
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Back