Någon Volvo meck här?

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
Något *cencur* körde på bilen idag när den stod parkerad.
Så kofångarn ibak sticker ut ca 2cm och hänger ner ungefär lika mycket, går det att trycka tillbaka eller får fb köpa en ny bakdel?
Bilen är en S40 Fas2

:mad: :mad: :mad: :mad: :4skrika :4skrika :4skrika :4skrika :4skrika

Jag ser inte ens vad som är fel på bilen så jag röstar för att du lämnar in den och får några andra fiktiva fel åtgärdade samtidigt.

Markus skrev:
Jag ser inte ens vad som är fel på bilen så jag röstar för att du lämnar in den och får några andra fiktiva fel åtgärdade samtidigt.

Också undrar ni varför det är så dyrt med försäkringar... :mad:

Ser rätt normalt ut. jämför med andra s/v40 så ska du se. Min gamla V40 fick ta emot 2 smällar baktill, varav den ena var rätt hård. Var inga problem när jag lämnade tillbaks den (tjänstebil). Var en Ockulärbesiktingsman (?) som gick igenom bilen, och såg inga konstigheter.

FUBAR skrev:
Ser rätt normalt ut. jämför med andra s/v40 så ska du se. Min gamla V40 fick ta emot 2 smällar baktill, varav den ena var rätt hård. Var inga problem när jag lämnade tillbaks den (tjänstebil). Var en Ockulärbesiktingsman (?) som gick igenom bilen, och såg inga konstigheter.

Aha näe så ska det inte se ut, var precis nere på verkstaden och dom såg mer eller mindre direkt att det var clipsen i övre delen som hade slitits ut.
Bara att riva å mecka tillbaka allt då :banana.
Man kan ju hoppas att det är så smärtsamt som dom sa att det var....

Carpe me skrev:
Något *cencur* körde på bilen idag när den stod parkerad.
Så kofångarn ibak sticker ut ca 2cm och hänger ner ungefär lika mycket, går det att trycka tillbaka eller får fb köpa en ny bakdel?
Bilen är en S40 Fas2

:mad: :mad: :mad: :mad: :4skrika :4skrika :4skrika :4skrika :4skrika

plocka ner den och se så att allt sitter som det ska sen är det väl bara att sätta tillbaka den.... Testa skadar ju inte iallefall.... :tummenupp

Äh de där var väl inget :-) Jag krockade med min 245 en gång i tiden, den blev helt ihoptryck fram. Jag knöt då fast hela framvagnen i ett träd och backade med fart. PANG så drog jag ut hela bilen, den blev som orginal igen. Klockrent!
Det där ska inte vara något, fan bilar ska brukas, det är inget smycke...

Loffe skrev:
Äh de där var väl inget :-) Jag krockade med min 245 en gång i tiden, den blev helt ihoptryck fram. Jag knöt då fast hela framvagnen i ett träd och backade med fart. PANG så drog jag ut hela bilen, den blev som orginal igen. Klockrent!

Volvo är traktor och bör behandlas därefter. Förra helgen mekades det Volvo 360 med en kofot ;)

Loffe skrev:

heh, ja det är en jävla skillnad på traktor "oförstörbara" 240 å nya volvo som faller isär så fort man petar på dom :p. Gör man det där med en ny volvo så har man ett skojjigt och dyrt pussel

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg