Någon vänlig själ som vill hyra ut sin hoj till min uppkörning???

nossrednamik

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
KTM 660 -04
Hej!
Har min uppkörning 29/6 och får inte tag på någon hoj! Alla polare har ju motarder under 700cc. Jag har testat att ringa trafikskolor, men de vill inte hyra ut en hoj om jag inte först går deras utbildning. Kan förstå att de inte lånar ut hojarna utan att först se att man kan köra (tjäna pengar). Har också testat hos uthyrare men alla företagen har 24+ försäkring! :3freak Kan ju tyvärr inte köra upp med min egna då det måste vara 700cc/35kw. :gnissla Har en KTM Duke II (625cc/40kw) men vv är tydligen stenhårda på det kravet. Så nu som sista utvägen frågar jag er snälla förstående människor om ni har eller vet nån som har en hoj till uthyrning för en slant. :Bugar Kan tänka mig att betala en del. Jag har god körvana då jag avverkat några hundra mil på min egna cykel samt kört diverse sporthojar tidigare. Så ni behöver inte vara oroliga för det. :)

Pm:a mig, lägg en reply eller ring mig på 0739364984

Tack så mycket //Kim

Last edited:
nossrednamik skrev:
Hej!
Har min uppkörning 29/6 och får inte tag på någon hoj! Alla polare har ju motarder under 700cc. Jag har testat att ringa trafikskolor, men de vill inte hyra ut en hoj om jag inte först går deras utbildning.

Är du säker på att du ringt alla, det finns åtminstone två skolor här i Stockholm som hyr ut körskolehojar även om man inte är elev hos dom, borde finnas åtminstone en som gör samma sak även i Göteborg.

Varför inte hyra en hoj? Har för mig att Honda hyr ut hojar i den storleksklass du vill ha.

Ett stort tack till Chrilla som lånar ut sin Firestorm till min uppkörning!
Fan va gött att ha sådana killar! :klappar :tummenupp
Vi åkte ut å övningskörde lite idag så att jag inte är helt färsk på hojen, det gick riktigt bra. Jävligt skön hoj. Hoppas att det går vägen på onsdag då...
Återigen ett stort tack till dig Chrilla, du har räddat min sommar!

Ha en bra hojsommar allihopa! :squid :fyllisar

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...