Någon vänlig själ som kan tänkas låna ut sin hoj?

Rimo

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2011
Hoj
Hornet
Historia:
Jag flyttar till Spanien i höst. Mitt ex. (ja hon är fortfarande singel om någon undrar :tuttar) ville mer än gärna åka en vända med mig på hoj innan jag sticker iväg. Problematiken är att jag sålde min hoj redan i början på sommaren och hade tänkt att hyra någon för denna lilla tripp.

Problemet:
Det finns praktiskt taget ingenstans man kan hyra hoj längre då även MC-varuhuset för i år inte hyr ut. Sista utvägen är helt enkelt att fråga någon här på forumet.

Till förhandling:
Jag har aldrig kvaddat, krockat eller på annat sätt skadat min hoj (eller bil/lastbil heller) och har dessutom en värdefull tjej bakpå. Jag har kört yrkestrafik och har därför ganska många mil körda ute på vägarna. Detta innebär inga vårdslösa körningar och 110% försiktighet såväl under körning som stillaståendes.

Detta skulle isåfall gälla någon gång under v34 (13-19), men helst på helgen. Tanken är att åka en liten vända, grilla, bo i tält och åka tillbaka dagen därpå. Men är det för lång tid borta går även en endagstripp. Förstnämnda hade dock varit guld värt.

Självfallet betalar jag för lånet!

Någon som har en ståendes hoj som han/hon kan tänkas låna ut för detta ändamål?

Hade varit helt underbart isåfall!

Hur bedömer du dina chanser att få ligga?

Hoppas det går i lås (med lån av hoj också). Personligen skulle jag nog hellre låna ut min flickvän än hojen, så jag har dessvärre inget att bidra med. :glömdet

Hmmmm fanns det inte en exakt likadan sån här tråd typ förra året?
(nej inte heller jag skulle få för mig att låna/hyra ut hojen)

Nog enklare att fråga alla försäkringsbolag om vem som har ett villkor om att det är ok att låna ut hojen till vem som helst.

Hmmmm fanns det inte en exakt likadan sån här tråd typ förra året?
(nej inte heller jag skulle få för mig att låna/hyra ut hojen)

Har för mig att det var RoLLER som var på jakt efter hoj och han är ju ett välkänt namn här på SH med sina slangskolan och andra röjj filmer. :tummenupp

Jag hade gärna lånat ut min hoj om den vart körbar.

Men finns det ingen gammal -80 talare du kan köpa för några tusen?

Tack för alla förslag som trillat in. :D Jag förstår självfallet att de flesta drar sig för att låna ut hojen till någon okänd. (Även om jag deltagit i gruppkörningar i sthlm ;)) Men andra medlemmar på sporthoj har tydligen lyckats att låna, så jag får hoppas att någon är beredd att låna ut sin hoj till en bra peng.

Hur bedömer du dina chanser att få ligga?

Hoppas det går i lås (med lån av hoj också). Personligen skulle jag nog hellre låna ut min flickvän än hojen, så jag har dessvärre inget att bidra med. :glömdet

Mitt syfte är inte att få ligga. Hon bor bara meter ifrån mig så då hade jag haft en annan metod... ;)

Jag hade gärna lånat ut min hoj om den vart körbar.

Men finns det ingen gammal -80 talare du kan köpa för några tusen?

Tack för din vilja!

Problematiken är att jag som sagt ska iväg inom en månad till Madrid. Jag vill ogärna släpa på en hoj här hemma för en enda resa. Det är lite av kruxet...

Verkar allmänt som dålig respons! Hade inte förväntat mig annat och det är väl rätt förståeligt även om vi mentalt är bröder allihopa.

Tycker iofs inte att det bör vara några problem så länge försäkringsbolagen tillåter annan förare än ägaren och jag skriver på avtal som säkerhet att jag pröjsar alla eventuella skador.

Jag hade själv kunnat gjort det men så är jag ju inte från gangsterstochholm där ingen går att lita på. :näsblod

Kolla med mabi, har för mig att man kan låna hoj där. Cb1000r b.la, osäker om pris dock

Verkar allmänt som dålig respons! Hade inte förväntat mig annat och det är väl rätt förståeligt även om vi mentalt är bröder allihopa.

Tycker iofs inte att det bör vara några problem så länge försäkringsbolagen tillåter annan förare än ägaren och jag skriver på avtal som säkerhet att jag pröjsar alla eventuella skador.

Jag hade själv kunnat gjort det men så är jag ju inte från gangsterstochholm där ingen går att lita på. :näsblod

Har en CBR600 från härliga 89 om ni vill ta en göteborgstur.

Åk till valfri MC-handlare. Betala säljaren lite pengar under bordet för en lång "provkörning". Klart!

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph