Någon trevlig typ som kan tänka sig vara handledare för mig? S-tälje.

sliCk_kekki

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
KTM 525 -05
Tjena!

Är en 18-årig kille som älskar att köra motorcykel som förnärvarande har A1-kort, tidigare hade jag en DT125a som jag körde cirka 1000 mil med och fyra knixkurser, två av dom i blå, så helst värdelös är jag inte!

Skulle gärna komma ut och köra lite med min KTM, helst börja med grunderna, dvs få känna hur bromsarna är, krypköra lite och det där som man får göra på körskolan.
Tror inte grannarna skulle uppskatta att jag krypkör på gatan när ljudet ekar så vackert mellan radhusen:hihi

Om någon känner sig manad till att ställa upp, flera gånger eller en gång får ni gärna höra av er här, eller i PM :hej

Som jag förstått det behöver man inte gå någon kurs, bara fixa papper?

Last edited:
sliCk_kekki skrev:
Som jag förstått det behöver man inte gå någon kurs, bara fixa papper?

Korrekt, fast "fixa papper" innebär att man måste bli godkänd som handledare, annars får man smaka batong om man träffar konstapeln :gnissla

Om du hade vart en 18 årig tjej :tuttar så skulle den här tråden ha ca 10 sidor vid det här laget...:D

Last edited:
Korrekt, fast "fixa papper" innebär att man måste bli godkänd som handledare, annars får man smaka batong om man träffar konstapeln :gnissla

Då fick jag svar på det i alla fall, så himla mycket dubbla budskap när man söker på frågan, och när man kollar körkortsportalen eller vad de heter så blir man bara förvirrad :(

Om du hade vart en 18 årig tjej :tuttar så skulle den här tråden ha ca 10 sidor vi det här laget...:D

Folk säger att jag och min syster är rätt lika..... "Föreställ dig Kekki i en peruk med lite smink, då ser du hans syrra framför dig" brukar det låta.
Borde jag ändra mitt inlägg? :hihi

Ska fråga min granne om han kan tänka sig ställa upp, problemet är han kör glidare och kör endast när det är 25+, varit varmt i flera dagar och endast en söndag i månaden.

Last edited:
Då fick jag svar på det i alla fall, så himla mycket dubbla budskap när man söker på frågan, och när man kollar körkortsportalen eller vad de heter så blir man bara förvirrad :(

Ska fråga min granne om han kan tänka sig ställa upp, problemet är han kör glidare och kör endast när det är 25+, varit varmt i flera dagar och endast en söndag i månaden.

Well I dont know, fast det är ändå mycket text:
http://www.korkortsportalen.se/jag-ska-vara-handledare/

http://www.korkortsportalen.se/jag-ska-vara-handledare/handledarbevis/

Huvuddelarna för handledaren: Minst 24 år, haft körkortet i minst 5 år för behörigheten man ska övningsköra för, inte åkt fast för något grovt brott under de senaste 3 åren.

Du kan alltid testa annonsera i lokaltidningen om du inte finner någon. Ta med i beräkningen att ge en slant till handledaren för besväret (bränsle, lunch, omkostnader eller något i den stilen av hövlighet), akta dig för folk som vill ha liknande summor som körskolor tar.

Hittar du ingen och jag inte finner något jobb här i sommar kan vi kanske övningsköra. Dock är det en bit kvar till sommaren.

sliCk_kekki skrev:
Folk säger att jag och min syster är rätt lika..... "Föreställ dig Kekki i en peruk med lite smink, då ser du hans syrra framför dig" brukar det låta.
Borde jag ändra mitt inlägg? :hihi

Haha jaaaaaa för sjutton så det händer något här på sh.com :lol

Well I dont know, fast det är ändå mycket text:
http://www.korkortsportalen.se/jag-ska-vara-handledare/

http://www.korkortsportalen.se/jag-ska-vara-handledare/handledarbevis/

Huvuddelarna för handledaren: Minst 24 år, haft körkortet i minst 5 år för behörigheten man ska övningsköra för, inte åkt fast för något grovt brott under de senaste 3 åren.

Du kan alltid testa annonsera i lokaltidningen om du inte finner någon. Ta med i beräkningen att ge en slant till handledaren för besväret (bränsle, lunch, omkostnader eller något i den stilen av hövlighet), akta dig för folk som vill ha liknande summor som körskolor tar.

Hittar du ingen och jag inte finner något jobb här i sommar kan vi kanske övningsköra. Dock är det en bit kvar till sommaren.
Får sätta mig och läsa igenom det ett par gånger till senare idag när man inte är så dåsig i skallen, tufft att ha lov och inget att göra om dagarna!

Lokaltidningen var en smart idé, självklart har jag räknat med betalning för fika och bensinen, ser det nästan som en självklarhet för att personen ställer upp.

Får tacka och buga för erbjudandet så mycket! Förhoppningsvis har jag körkort innan sommaren bara :hihi
I 'värsta' fall får jag hyra släp och transportera hojen till något stort öppet ställe där det i alla fall inte finns folk, så man får lite möjlighet att prova på hojen ordentligt..

Haha jaaaaaa för sjutton så det händer något här på sh.com :lol

:tuttar Ibland önskar jag att man vore tjej, allt är så lätt, på med en pushup och lämna en knapp öppen på tröjan :kär

Det är inte så svårt. Genom åren har jag varit handledare åt tre stycken för hojkort.
När du hittat ngn som är villig, och som uppfyller kraven enligt Probobectors länkar ovan. Då beställer du bara blankett åt den som ska vara handledare här
"Kilicka på beställ blankett"
http://www.korkortsportalen.se/Blanketter/

Så du får ta den tilltänkte handledarens personuppgifter etc, eller ha honom/henne i tfn nä'r du fyller i blanketten, eller så sätter ni er ner vid datorn och fyller i tillsammans. Det är inte så svårt. Men det tar några veckor innan ärendet behandlats. Sen kan ni ut och brumma.
Min hoj är underkastad ett motorbyte detta år, vet inte när det blir klart, så jag kan tyvärr inte åta mig ngt handlederi denna säsong.

Last edited:
Får sätta mig och läsa igenom det ett par gånger till senare idag när man inte är så dåsig i skallen, tufft att ha lov och inget att göra om dagarna!

Lokaltidningen var en smart idé, självklart har jag räknat med betalning för fika och bensinen, ser det nästan som en självklarhet för att personen ställer upp.

Får tacka och buga för erbjudandet så mycket! Förhoppningsvis har jag körkort innan sommaren bara :hihi
I 'värsta' fall får jag hyra släp och transportera hojen till något stort öppet ställe där det i alla fall inte finns folk, så man får lite möjlighet att prova på hojen ordentligt..

:tuttar Ibland önskar jag att man vore tjej, allt är så lätt, på med en pushup och lämna en knapp öppen på tröjan :kär

Glöm inte att om man då skulle puta med läpparna, böja sig lite framåt och blinka så öppnas det ännu fler dörrar :hihi :tungan

Har du fått något napp ännu?

Nej tyvärr, skickade in om körkortstillstånd innan jag gjorde tråden men inte fått det ännu, har bara för de gamla behörigheterna, så är väl strunt samma..

Ringde till körkortsportalen och fick prata med min handledare för 12 dagar sedan, tar en jävla tid bara för jag blivit dömd till medhjälp av olovlig körning, skulle fått beskedet i tisdags enligt henne men men..

Förväntade mig att få svar inom ett par veckor max.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT