Någon tokholmare som hunnit inspektera Bogesund eller Tungelsta?

• Thread starter Thread starter jP
  • Start date Start date

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Bra, dåligt, grus, is, kossor?

jP skrev:
Bra, dåligt, grus, is, kossor?
Jag har inte varit på någon av dom ställena i år ännu, men vet av erfarenhet att snögubbarna brukar vara kvar där ganska länge eftersom båda vägarna är ganska skuggiga. :eek:

Tungelstavägen mot s-tälje är ganska grusfri men j-t mycket tjälskador och gropar/gupp, så tar du den vägen så ta det lungt med alla "vägbulor"

Edit: Om du åker förbi F18 mot Tullinge se upp för en JÄTTE bula i vägen (300-400m efter hacksjöbanan mot Tullinge) åkte där med bilen och jag höll Tamigfan på att slå huvudet i taket på bilen när jag kom dammande i 80-90 över den JÄTTE bulan, det ska väl sägas att jag åkte i en jeep och ingen micra.

Last edited:
Pewo skrev:
Tungelstavägen mot s-tälje är ganska grusfri men j-t mycket tjälskador och gropar/gupp, så tar du den vägen så ta det lungt med all "vägbulor"

Tror tom jag ska inspektera den med b*l nu på hemvägen så jag har det klart till på lördag. ;)

Tungelsta vägen åker jag varje dag till/från jobbet....
Jag kanske känner mig :o men :) när jag vaknar, efter 1km mår jag :( och efter 5km är jag :mad: och irriterad!!!!! Bil*äveln skakar faan sönder!!! :eek:

Ajtusan, den som reparerades riktigt fint senaste förra året :( Vi får skylla på alla lastbilar med tunga sandlaster som passerar där dagligen.

Lite hoppighet bidrar bara till upplevelsen. Dock kan det som sagt vara isigt på sina ställen, skulle jag tro.

Jag undrar när första rapporten kommer om att bogesundsspöket har siktats. Förra året sågs bogesunddpöket ståendes på ett släp med skyffel i handen kastandes gruss på vägen med döden som chafför av dragbilen. Vad blir det i år? Hängandes i sele á la Mission Impossible från luftballong med olja i högtryckssprutan?

Bifogat

• liemannen.jpg
    liemannen.jpg
    14.9 KB · Visningar: 269
:D :D Jag har sett det med egna ögon. Flera bogesundsspöken stod och kastade sand och tjära utanför en ett fordon med gulblink. Jag trodde jag såg i syne och åkte snabbt därifrån. Men nu när jag vet att andra har hört om det vågar även jag vittna...

bogesund och tungelsta vägen var helt snö fria och knappt nåt rullgrus alls, men det var en del gupp på tungelstavägen och nåra märkte man av ganska rejält!!! bpgesund var helt lugn...

Jag provflög tungelsta-vändan idag (lördag), inte ett gruskorn.
Är dock lite ringrostig så jag fegade lite i kurvorna :D

/S

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul