Någon taxichaffis på forumet?

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Igår vid 04.30-tiden hade jag kommit bort från mina polare och snurrade omkring. Visste inte åt vilket håll jag skulle gå för att komma dit jag skulle. Efter ett tag hittade jag en taxi (stort taxibolag) och jag hoppade in där full som en kastrull.

Jag visste inte vart jag skulle men hade en adress och sa att jag ville åka dit. Under resan bliv chaffisen skitsne för att han inte visste vart det låg och jag kunde inte säga det för jag visste inte. Jag sa åt honom att ge sig och att det var hans jobba att hitta men han fortsatte att vara sne.

Efter mycket om och men kom vi fram och jag talade om vad jag tyckte om honom och gav honom 40 spänn och sa att han inte får mer för att han hade en jävla taskig attityd. Jävla mupp... dock blev det en billig resa :D

Så min fråga är så här: Ingår det i taxichffisarnas jobb att hitta till en adress eller är det passageraren som ska ha koll på det?

Santo skrev:
2541324Så min fråga är så här: Ingår det i taxichffisarnas jobb att hitta till en adress eller är det passageraren som ska ha koll på det?

Det är ju inte ens en fråga, det är en jävla självklarhet .. hur fan skulle det se ut om resekravet med taxi var att man hittade till adressen själv?

Har ju själv kört så..

Ja, chaffisen ska hitta själv. Om han/hon inte hittar så är det bara att svälja stoltheten, dra fram kartan och söka upp det. (förutsatt att kunden inte kan/har lust att hjälpa till)

Nuförtiden finns det ju navigationsutrustning för en billig peng så man tycker ju att de större firmorna kunde ha det till förfogande om det är en helt ny chaufför eller så.
Men sen finns de ju alltid dedär som ska klara sig själva och minnsann har bott i stan i hela sitt liv och definitivt kan gatorna som sin egen bakficka.. Jo tjena, hur många adresser finns det i stockholm?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg