någon större skillnad på noname/kvalité ljuddämpare?

ChrisO

Medlem
Gick med
27 Apr 2011
Hoj
hojlös
Hejsan!

har en fundering om det är någon väldigt märkbar skillnad på en no name ljuddämpare och en som är av lite vettigare märke?

Du får ungefär vad du betalar för. Så brukar det vara med mer eller mindre allt.

Har köpt två kina ljuddämpare, den ena i rostfritt hade rätt hög kvalité medan den i kolfiber var skräp - båda tillverkade av samma företag. Kolfibern var inte riktigt kolfiber utan nåt look-alike material som sprack och gjorde att gavlarna på dämparen släppte. Den rostfria satt ihop som den skulle men var onödigt tung (grovt maskinarbete innuti).

En dämpare från LeoVince, Yoshimura, Racefit eller något annat "riktigt" företag håller mycket högre byggkvalité, men då betalar du å andra sidan ett helt annat pris.

Frågan är vad som är viktigast för dig. :)

jag vill ju ändå ha kvalité eftersom jag har lagt/lägger när så mycket tid och pengar på resten av grejerna. men får ringa till bike och höra lite va dom har för grejer:). tack för de snabba svaret

Finns fortfarande kända tillverkare som gör grejer med schysst kvalité men inte riktigt lika dyra som akra, yoshi och arrow.

Tiforce, Micron, Two brothers och Remus är samtliga lite billigare men fortfarande hög kvalité.

okey.får se om man hittar ngt till min hoj annars får man väl helt enkelt byta fläns på avgassystemet så man kan ta en ljuddämpare från ngn nyare hoj

Jag har haft en ZXR -89:a, och fick tag i ett rör som passade rakt på. Det var nåt lågprisfabrikat, minns inte namnet. Tror det var samma fläns som till de lite senare ZXR:erna i alla fall.

okey.får se om man hittar ngt till min hoj annars får man väl helt enkelt byta fläns på avgassystemet så man kan ta en ljuddämpare från ngn nyare hoj

Sök på danmoto här på forumet, den billigaste o lättaste dämparen jag vet, dock vet jag inte till vilka modeller dom gör, men sök på danmoto så kan du säkert läsa mer. alt ebay och sök danmoto.

Effektmässigt gör det ingen större skillnad. Dock skiljer kvaliteten mycket på kända märken och billigt Kina-junk från Ebay.
Begagnat av bra kvalitet är billigast

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back