Någon som vill tjäna extra stålar?

Gummianka

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
Kawasaki z750
Hej, desperat och jävlig som jag är....

Köpte en TL1000r med kvaddad växellåda. Visar sig att det inte alls är drivpaketet som säljaren påstår sig till 105% att vara utan det är 1ans växel som är paj. Lurad och pantad är jag men gud vad jag ville ha en tl maskin...

Fick tillbaka "pyttelite pengar" för att laga hojen men visst jag har pengar så det reder sig hela vägen. Även hos en auk verkstad.

Min fråga är det någon som vet vilken firma som skulle kunna tänka sig ta den nu under högsäsong? Eller finns där någon riktigt duktig hemmapulare som kan tänka sig att ta sig an fallet och kanske göra det åt mig och kanske även ha mig som elev?

Pengar är inget problem för jag vill ha en fin hoj vad som nu återstår av sommaren! så snälla snälla....gråten i halsen och alla män vet hur det känns det är skitkass.. och det värsta är ju att jag blivit fetlurad...

Snälla hjälp mig åtminstånde att hitta rätt.

Andy

Hade du bott här så hade vi kunnat knäckt den där över en helg. Men är huvve dumt så bor man i söderland, eller hur var det :hihi

Taskigt, lycka till hoppas du få nån ordning på det.

Från himmel till helvete på en dag. Visst är det härligt med begagnatköp? Hur som helst så är det ingen omöjlig nöt att knäcka. Köp grejor för typ 3500-5000 och en helhelg i garaget så är hojen som ny sen, åtminstone i växellådan.

Glöm inte att köpa avgaspckningar, o-ringar och skit till vattenpump och sånt. Ska du ändå göra det är det lika bra att göra det ordentligt. När allt väl sitter ihop kommer ångesten att vara som bortblåst.

Lycka till!

Men? Konsumentlagen gäller även vid privathandel, så säljaren är körd om han inte påtalade felet, tvärtom ljög om det.

Men? Konsumentlagen gäller även vid privathandel, så säljaren är körd om han inte påtalade felet, tvärtom ljög om det.

jag hade fått köra honom till tingsrätten då han redan gjort av med alla stålar!!! så jag är knäckt och färdig det jag behöver hjälp med är en kunnig meckar som jag betalar för att hjälpa mig...

fan vad jag hatar såna där "hästhandlare" värsta sorten, hade du bott närmre så skulle jag hjälpt dej att klyva den skitlådan, men prova själv, man lär sej snabbt hur skiten sitter ihop!! Lycka till.

Icke så.
"Bort ha känt till" som det så fint heter. Och här kan säljaren tyvärr spela HUR dum som helst.

Stackars dig Cebeeärr... hade du bott i kristliga trakter hade jag hjälpt dig bara för det är så synd om dig!
Men som sagt... och det finns ju en hel racingmaffia dörnere i skånelandet som ju "bort kunna hjälpa till" såvitt de inte alla kör i nån serie...
(varför bor det så många rr-tokar i Skåne?? :va kan det ha att göra med att de har så underbara vägar tre banor och en säsong som är 10 månader... Fan jag vill bara gråta när jag tänker på det... :gråta)

:)

Har du garage? Är svaret ja så börja lite smått med att ta ned motorn, känns jobbigt till en början. När den väl är nere så är en motor faktiskt väldigt enkelt konstruerad.
Det viktiga är att märka allt för du kommer inte att komma igåh hur allt satt när det väl är dags att sätta ihop

Gör den väl inte, den gäller mellan en konsument och en näringsidkare, alternativt mellan två konsumenter om en näringsidkare har agerat mellanhand.

Dessutom tar inte Konsumentverket i privata ärenden, utan man hänvisas isåfall till tingsrätten, o hur många vill driva ett privatmål där :gnissla

Hej, desperat och jävlig som jag är....

Köpte en TL1000r med kvaddad växellåda. Visar sig att det inte alls är drivpaketet som säljaren påstår sig till 105% att vara utan det är 1ans växel som är paj. Lurad och pantad är jag men gud vad jag ville ha en tl maskin...

Fick tillbaka "pyttelite pengar" för att laga hojen men visst jag har pengar så det reder sig hela vägen. Även hos en auk verkstad.

Min fråga är det någon som vet vilken firma som skulle kunna tänka sig ta den nu under högsäsong? Eller finns där någon riktigt duktig hemmapulare som kan tänka sig att ta sig an fallet och kanske göra det åt mig och kanske även ha mig som elev?

Pengar är inget problem för jag vill ha en fin hoj vad som nu återstår av sommaren! så snälla snälla....gråten i halsen och alla män vet hur det känns det är skitkass.. och det värsta är ju att jag blivit fetlurad...

Snälla hjälp mig åtminstånde att hitta rätt.

Andy

Hör med Motorsport i Landskrona, de är aukt. Suzuki-handlare och väldigt trevliga att ha att göra med också. :tummenupp

http://www.motorsport.ms

den är väl inte okörbar ? & du riskerar ju inget jätteras på det du skrivit i en annan tråd.

kör vidare & renovera i höst eller när johan/någon har tid

den är väl inte okörbar ? & du riskerar ju inget jätteras på det du skrivit i en annan tråd.

kör vidare & renovera i höst eller när johan/någon har tid

ja men den skall ju "besiktigas i juli" så jag riskerar att missa hela säsongen

Hör med Motorsport i Landskrona, de är aukt. Suzuki-handlare och väldigt trevliga att ha att göra med också. :tummenupp

http://www.motorsport.ms

dom hade ingen möjlighet att ta den förräns till hösten

Hej.

Hur har det gått sönder ?
Har du grejorna som behövs ?

Motorn i ramen ?

jag tar hem det som behövs om jag hittar någon som vill hjälpa mig jag får reda på allt imorgon när firman i malmö synar den i sömmen

Last edited:
Gör den väl inte, den gäller mellan en konsument och en näringsidkare, alternativt mellan två konsumenter om en näringsidkare har agerat mellanhand.

Dessutom tar inte Konsumentverket i privata ärenden, utan man hänvisas isåfall till tingsrätten, o hur många vill driva ett privatmål där :gnissla
Vad bra google är... :rolleyes: . Köplagen heter den visst.

"Köplagen (1990:931) reglerar köp av lös egendom, vilket i praktiken innebär allt som inte är mark eller stadigvarande byggnader.
Lagen gäller inte i de fall konsumentköplagen är tillämpbar. Detta betyder att köplagen gäller för handel mellan näringsidkare (företag), mellan privatpersoner och när en privatperson säljer en vara till näringsidkare (företag)."

"Om varan är felaktig
Om varan är felaktig får köparen kräva att säljaren rättar till eller reparerar, levererar ny vara, ger prisavdrag eller kräva skadestånd. Köparen kan också häva köpet eller hålla inne betalningen. Detta gäller även om varan sålts i "befintligt skick".

En vara är felaktig om den inte duger till den användning som den avses klara, inte stämmer med prov eller specifikation, avviker från vad som avtalats eller om säljaren lämnat felaktiga uppgifter om eller undanhållit uppgifter om varan."

Men nu spelar det kanske mindre roll... Visste att det fanns en lag som skyddar ens intressen ifall man skulle bli tvärblåst.

Jag tror jag skulle kunna hjälpa dig fixa hojen. Har en utbildning till MC-mek men har inte jobbat med det de senaste 10 åren så jag är lite ringrostig.

Hör av dig i PM så kan vi diskutera mera.

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Back