Någon som vill svarva/borra min cyl inom rimlig peng ?

Måste vart denna sidan du menade http://www.motorteknik.com/

Vet att de e olika kostnader beroende vad det är för lopp som ska borras o vilken diameter.

Jag får ringa runt på olika mekaniska verkstad i gbg o kolla runt om någon har tillräkligt stort borr i sånna fall borde de ju gå med tillräkligt mycke kylning o lågt tryck.

Har jag tur kanske dom har i diametern 56,5 & 57mm, då tar det inte lika hårt o får ta en bit i taget.

Man arborrar inte med borr :mattias

Tråkigt att höra att du blivit arbetssökande. Hoppas det löser sig.

Ja din byggtråd tillsammans var nog tillsammans med Gismos "Low budget fighter" de mest galna jag läst här på SH. :D :tummenupp

Hoppas det löser sig och att din 1300-kronors kolv får ett lopp den kan bli långlivad i.

/J

Jag hade pengar då o kunde koka ihop en leksak på 1000cc o 150hk i vattenldeningsrör o jävlar vad skoj jag hade, span tusan de få gångerna den fungerade bra :yoparty

Motorn va facktist av märket kawasaki zx10, crossen va av märke honda cr250.

160km/h+ på en knapt helsvetsad ram, det va tider de :fyllisar

Nu e man arbetslös o har 0kr i inkomst så det e väldigt mycke pengar för mig 700kr :) bara för att få de riktigt gjort, måste allt vara riktigt gjort då? ibland vill man ha det lite si o så fasten de piskar hårt :yoparty lär det säkert göra med denna portningen jag har nu & polerade keihin PJ 36an som pryder som bensin tillskott & membranet e vassare en vad en vässad kniv är så man skadar sig fort man pillar på det o på talad om cylindern, cylinder fot mellan underströmarna i till loppet, aj aj vad vassa sakerna är, vågar knapt röra det för man skadar sig fort man rör ju, har en del sår när man måste pilla :fyllisar

En bra fräs och tex en arborr från D'andrea så funkar det, skulle aldrig orka sätta upp den i en vanlig svarv.

Bifogat

• prod_hall_arborr.jpg
    prod_hall_arborr.jpg
    54.5 KB · Visningar: 123
Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen