Någon som vill skriva ett motinlägg i SvD?

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
God morgon gott folk,

hittade den bifogade synpunkten i SvD imorse och då jag vill minnas att vi på SH tidigare stått för inlägg i diverse tidningar så tänkte jag att detta vore ett utmärkt tillfälle att göra det igen.

Någon som kanske vill börja snickra medan jag åker till skolan? :tummenupp

Ber om ursäkt om det redan finns en tråd om detta

Bifogat

• inlagg.gif
    inlagg.gif
    18.5 KB · Visningar: 654
"Var finns logiken?" Inte i din hjärna iaf, Björn i Täby!!!

Samma inlägg fanns publicerat i DN (igår 6 sep tror jag). Så kanske även ett svar i DN då?

/Ssss

Den där fanns även i Dagens Nyheter.

Bitter gubbe eller ? :tomten

Nu var jag långsam som vanligt:mad:

Björn ska få smaka på kettingen och få sig ett nakcskått direkct! :mad:

Idiot-björn säger:
"Tillåts köra hur fort som helst"...ehh..jaha det visste jag inte. Trodde hastighetsskyltar gällde alla...
"Köra helt utan ljuddämpare???" osv
Att tidningar publicerar en sån insändare är ju helt otroligt.
Jag kan ta kritik mot Mc-förare men nån måtta får det väl vara.
6000 bilister kör påverkade av alkohol eller annat varje dag i Stockholmstrafiken... där har du ett större problem Björn.
Bilister är inte så jävla bra som du tror.

frågan är om vi skall skriva så vi trycker ner honom i skorna med typ som ovan.

eller om vi skall prata om blommor o bin o hobys och levnads standard.

DaPirate skrev:
2437924 Idiot-björn säger:
"Tillåts köra hur fort som helst"...ehh..jaha det visste jag inte. Trodde hastighetsskyltar gällde alla...

Njae. Där har han ju faktiskt rätt, I'll give him that.

Väl? :hojharley

Utöver att han skriver att hojåkare TILLÅTS göra alla dessa regelöverträdelser så tycker jag faktiskt att snubben har en hel del poänger om man som hojåkare tar bort skygglapparna och är ärlig.

Jag tror inte att man alltid kan sabla ner andra människor och köra någon form av självförnekelse så fort någon ifrågasätter hojåkare eller något beteende. Vi begår helt enkelt en jävla massa regelöverträdelser och det retar folk.

Går jag till mig själv så kör jag 10-25 km för fort med bilen där det är möjligt, blir det många bilar så infogar jag mig i ledet och skiter i att köra om.
Varför? Det är helt enkelt för krångligt att köra om många bilar med bilen.

Men när jag åker hoj så kör jag ofta fortare. Och kommer jag ikapp ett gäng bilar så kör jag om dessa. Varför? Det är helt enkelt jävligt enkelt att köra om med hojen.

Men ska jag förneka detta? Och till vilken nytta? Och är jag trovärdig då?
Ibland så skjuter sig många här på sporthoj i foten så fort någon klagar på oss, ofta med obegripliga eller obefintliga argument.
Och vad ska det stå i ett ev. motinlägg till ovanstående artikel? Att vi inte kör för fort? Inte kör om?

Last edited:
Janne_1956 skrev:
Och vad ska det stå i ett ev. motinlägg till ovanstående artikel? Att vi inte kör för fort? Inte kör om?
Absolut ingenting.

Många ogillar "oss" MC-förare av vissa "outgrundliga" anledningar, så är det. Att det finns folk som är emot vad en annan tycker är helt legitimt är väl helt normalt. Allt har en motpol, i detta fall är Björn i Täby en motpol till den MC-piloten som tar åt sig av hans skriverier.

Låt honom hållas.

Janne_1956 skrev:
2437966

många bra poänger...

vi kör fort, vi kör om, det som är det charmen med mc... och det är inte lagligt men det är ju inga bilar som åker lagligt heller?
ibland (ok jag är en fegis så jag åker inte så fort HELA tiden) så märker man, det är fan ingen som håller vad trafikskylten säger...

är väl bara rycka på axlarna och hoppas man inte åker fast för man är lite busig (olaglig)
alla tänjer på regler och lagar så fort de kan, inget konstigt med det... även politiker, poliser, ämbetsmän och liknande... kungen osv...

Folk läser vad vi skriver om MC (jag trodde inte det innan detta hände)

Jag skrev ett inlägg som många andra gjorde i sina lokaltidningar i början på säsongen..att vi skulle respektera varandra i traffiken etc.

Min mor är läkare på en vårdcentral och förra veckan får hon en liten tant som kommer in på rummet (som ingen av oss känner).
Hon tittar på mammas namnbricka och frågar direkt: "Har du en dotter som heter Shirin?"

Eftersom jag inte bott hemma på 8 år så undrar min mor hur lilla tanten vet detta.
Jo hon hade läst en insändare i UNT för kanske 4 månader sedan och tyckt att det var bra (treeeevligt) att motorcyklister representerades i media :yoparty

Folk läser!! Skriv ett välformulerat inlägg så läser folk det och respekterar (förhoppningsvis) åsikten:)

Last edited by a moderator:
hållundan skrev:
2438025
Låt honom hållas.

amen.

Nursey skrev:
2438054
Jag skrev ett inlägg som nånga andra gjorde i sina lokaltidningar i början på säsongen..att vi skulle respektera varandra i traffiken etc.

fast sedan körde du(hypotetiskt) ju om så tanten eller gubben i bilen nästan fick en hjärtattack eller drog fullt på gasen så några småungar började grina...

men jag fattar vad du menar :tummenupp

Last edited:
mini-knutten skrev:
2437877 God morgon gott folk,

hittade den bifogade synpunkten i SvD imorse och då jag vill minnas att vi på SH tidigare stått för inlägg i diverse tidningar så tänkte jag att detta vore ett utmärkt tillfälle att göra det igen.

Någon som kanske vill börja snickra medan jag åker till skolan? :tummenupp

Ber om ursäkt om det redan finns en tråd om detta

Måste ju tyvärr hålla med janne 1956. Jag är en galning på vägen när jag kör Mc (inte med bil)
Har nog inte många rätt tyvärr
1; minst 50 km/h för snabbt överallt
2; Heldraget, vad betyder det?
3; Vänstersväng förbjudet, VAAA
4; Omkörningar på insidan, javisst varför inte
5; Låter som fan
6; Enkelriktat, vadå hojen är ju smal
OSV

Kommentar på detta?
]

hållundan skrev:
Låt honom hållas.
Antingen gör man så eller så författar man ett trevligt svar, SMC borde väl ha en mall för att bemöta den här typen av inlägg.

Mjölnaren75 skrev:
2438068 Måste ju tyvärr hålla med janne 1956. Jag är en galning på vägen när jag kör Mc (inte med bil)
Har nog inte många rätt tyvärr
1; minst 50 km/h för snabbt överallt
2; Heldraget, vad betyder det?
3; Vänstersväng förbjudet, VAAA
4; Omkörningar på insidan, javisst varför inte
5; Låter som fan
6; Enkelriktat, vadå hojen är ju smal
OSV

Kommentar på detta?
]

du är rolig :) :tummenupp

tja vars.. enkelriktat brukar jag och nog många andra inte bryta mot. kan ju bli jobbigt om man möter en stor fet lastbil som kör över en...

heldraget... äh ofta tycker jag där det är heldraget borde det inte vara heldraget...

30km/h skyltar brukar jag respektera ganska bra, och även 50km/h skyltar där det borde vara 30... heh annars så är det väl lätt att ligga lite snabbare :)

sandstream skrev:
2438070 Antingen gör man så eller så författar man ett trevligt svar, SMC borde väl ha en mall för att bemöta den här typen av inlägg.
Självfallet finns det hundra bra svar att ösa på till Björn i Täby. Frågan är dock, om man lämnar ett välforumlerat och adekvat (jävlar vad jag för mig med flashiga ord idag) svar, ändrar han sin uppfattning då? Eller vad ger det? Han verkar oerhört bestämd och erinrad att MC, det är inte hans gebit, det ska fördömas. Han är säkerligen emot Tjörbron, Öresundsbron och Högakustenbron också. Garanterat.

Men visst, diskussion är ALLTID roligt.

Ädit: Orkar du inte byta font längre? HK-systemet är klockers!! :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey