Någon som vill låna bilsläp gratis Sthlm-Skövde sön/mån? =)

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Hoj
R1100S, XS400
Ej aktuellt längre. (Har lämnat tillbaka släpet.)

Hej,

Jag kommer förmodligen hyra ett biltransportsläp i Skövde imorgon Söndag 28/9 ca kl 16, och sedan köra hem till Stockholm.

Släpet behöver köras tillbaka från Stockholm till Skövde inom ett dygn. Om någon av er av händelse skulle behöva transportera något som kräver ett släp sträckan Stockholm-Skövde på söndag kväll eller måndag förmiddag-lunch, skulle ni kunna få låna ett bilsläp, helt gratis :D, mot att ni lämnar tillbaka det i Skövde inom 24h från att jag hyrde det. Om ni bara har lust att ta en sväng förbi Skövde med ett bilsläp är ni också välkomna att höra av er. =)

Last edited:
Finns ju envägs-hyrning.

Edit efter lite googling: Verkar finnas på Statoil Skövde.

Ja, envägsuthyrning hade varit perfekt. Jag har försökt halva dagen att hitta någon som hyr ut envägs.

Ringde till Statoil i Skövde. Dom hade envägs på mindre släp, men inte bilsläp. Antagligen har alla jag frågat haft samma policy, för ingen av dom jag frågat om bilsläp har haft envägs.

Har hittat ett ställe med envägs för bilsläp. Tror det hette Sverigesläpet, och finns bl.a. nära Jönköping. Envägs kostade 1000kr extra för bilsläp, vilket det lätt hade varit värt. Men dom hade inte öppet på söndagar. Sen kunde man inte lämna i Stockholm, utan närmaste var Västerås, har jag för mig.

Om någon behöver något transporterat till/från Skövde-trakten är det bara säga till, för jag kommer antagligen köra tom skåpbil+släp dit, och tom skåpbil tillbaka.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph