Någon som vill hänga på en vårtur idag? 6/2

Är det bara jag som föredrar att vänta tills det faktiskt är vår, hyfsat varmt och åtminstone isen på vägnätet är borta?

Man behöver inte göra en grej bara för att det går.

Motorcykelintresset / Hojåkandet är inte bara "EN GREJ"!!!:gnissla
Det är sååå mycket mer och lite till därefter. :banana
De som verkligen älskar MC klagar inte på vädret utan drar ut och kör oavsett!:tummenupp

Motorcykelintresset / Hojåkandet är inte bara "EN GREJ"!!!:gnissla
Det är sååå mycket mer och lite till därefter. :banana
De som verkligen älskar MC klagar inte på vädret utan drar ut och kör oavsett!:tummenupp

Håller fullständigt med :) Klär man på sig rätt så är det faktiskt inte kallt, Man får använda bakbroms lite mer pga grus i kurvor men jag körde i nästan en timme utan att frysa, och halt var det inte heller:) Fick lite :tummenupp av folk som satt i bilar, gick på gatan mm

Tig3er, du som verkar vara sugen på att köra redan nu vi kan ju se om någon vecka, då lär jag dra någon mer repa så länge som det är liknande väder :)

I väntan på rätt tid för mig att börja köra brukar jag slanga runt på en NRG 900 i tv-spelet GTA IV med mina handskar och hjälm på. Funkar i några timmar iaf..:tungan

Är nog på vägarna i slutet av mars/början av april om vädret i Sthlm fortsätter såhär!

Var med ute idag i Kristianstad, såg faktiskt en annan båge med ute riktigt härligt.:)

Och till er som klagar varför ens skriva i en sådan här tråd:va

Håller fullständigt med :) Klär man på sig rätt så är det faktiskt inte kallt, Man får använda bakbroms lite mer pga grus i kurvor men jag körde i nästan en timme utan att frysa, och halt var det inte heller:) Fick lite :tummenupp av folk som satt i bilar, gick på gatan mm

Tig3er, du som verkar vara sugen på att köra redan nu vi kan ju se om någon vecka, då lär jag dra någon mer repa så länge som det är liknande väder :)

Ja asså, jag kör med underställ, extre tjocktröjja och mitt vanliga skinställ och jag fryser faktiskt inte speciellt heller:P Jo bakbromsen är lite mer använd så här års :P haha.

Lätt asså om det blir liknande väder men jag har sett att det "ska" bli -10 efter torsdag :( så vi får se :) :banana annars får vi väl ligga på breställ i kurvorna. Jag har ju krashbur iof ändå :P:D

Har man bestämt sig, så har man bestämt sig! Då ska inte 2+, moln och bitvis tät dimma stoppa en! Vi var ju tvungna att ta ut och rasta dom(läs oss)! :D
Underställ + tjocktröja är det som gäller men det funkade riktigt bra! Hemvägen på 15min och konstanta 90km/h blev lite kallt, annars helt ok!:tummenupp

dsc00253to.jpg

Ja asså, jag kör med underställ, extre tjocktröjja och mitt vanliga skinställ och jag fryser faktiskt inte speciellt heller:P Jo bakbromsen är lite mer använd så här års :P haha.

Lätt asså om det blir liknande väder men jag har sett att det "ska" bli -10 efter torsdag :( så vi får se :) :banana annars får vi väl ligga på breställ i kurvorna. Jag har ju krashbur iof ändå :P:D

Aaa såg det också :( men helgen efter det kan vi ju kika på. Ja jag behöver träna mer på bredställ så det är ju ett alternativ att köra i -10 men avstår nog;) nice då kan du ju satsa på knäskrap :banana

Har man bestämt sig, så har man bestämt sig! Då ska inte 2+, moln och bitvis tät dimma stoppa en! Vi var ju tvungna att ta ut och rasta dom(läs oss)! :D
Underställ + tjocktröja är det som gäller men det funkade riktigt bra! Hemvägen på 15min och konstanta 90km/h blev lite kallt, annars helt ok!:tummenupp

Gött MOS!!! :D

Varför känns det lite som att jag har gett inspiration till vissa att ta ut sin hoj? :) Kanske är så ? :) :rolleyes:

Haha beachmulle :P Btw.. Varför hörde/såg jag inte dig idag vid Max??? :( :(

Jag har vart ute och brassat i skogen idag! Varför är det inte fler som kör cross/enduro på vintern? :va

Varför känns det lite som att jag har gett inspiration till vissa att ta ut sin hoj? :) Kanske är så ? :) :rolleyes:

drog ut till syrran och hälsade på så det var fel håll för mig :(

jag åkte idag :) mötte två andra som var ute och jönsade i skogen också

Härligt att se Johan att du kämpar på i snön! Men du hakar väll på ut om någon vecka? :yoparty

I väntan på rätt tid för mig att börja köra brukar jag slanga runt på en NRG 900 i tv-spelet GTA IV med mina handskar och hjälm på. Funkar i några timmar iaf..:tungan

Är nog på vägarna i slutet av mars/början av april om vädret i Sthlm fortsätter såhär!

jag brukar spela Moto GP på mitt wii och drömma mig bort till sommarens bankörningar:) Det sköna med spelet gentemot verkligheten är att om man lägger hojen så händer inte speciellt mycket, värre om man gör det i sommar:brinnerup

Last edited:
Härligt att se Johan att du kämpar på i snön! Men du hakar väll på ut om någon vecka?

det vore skoj men har några hundra meter snö/is innan barmark. Dessutom är jag nog lite för chicken shit för att ta ut sporthojen än :)

Tänkte egentligen ha kört förra helgen men det blev inte så, minns inte varför.. :va
Lördagen var egentligen finare, men lite blåsigare.. SMHI lovade ju ännu bättre väder på söndagen... Fast så lovade dom ju mild blåst i skåne och storm hos oss.. Och vilka fick stormen?^^

För att det är kallt .:D

Kallt? Du som bor nere i Göterborg har väl sommar året om?
Det med kallt har man hört förut men det stämmer inte med tanke på hur mycket man rör sig hela tiden så blir man varm..

Vanliga crossbrallor och långkallingar under sen en tjocktröja och en vindtät endurojacka över eller nåt, då fryser man inte! :tummenupp

Jag har vart ute och brassat i skogen idag! Varför är det inte fler som kör cross/enduro på vintern? :va

Studentekonomin tillåter inte mer än en hoj just nu känner jag. Men till sommaren är det slut med att snylta på CSN och börja arbeta igen så till nästa höst har jag planerat att äga en till ktm exc av något slag :)

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph