Någon som vill hänga på en vårtur idag? 6/2

Beachmulle

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2010
Hoj
Ingen för tillfället
Precis som rubriken låter så tänkte jag ta en liten tur i dag 6/2 då jag fick mersmak när jag var och besiktigade hojen i onsdags:)

Strålande sol och +2 utlovas under söndagen mellan 13-16 tiden.

Kommer utgå från Sundbyberg där jag har garaget och tänkte kolla om någon vill hänga på? Kanske dra någonstans och ta en kaffe och snacka lite meck, hojjar och annat skoj innan allt drar igång på riktigt :)

fast det ÄR ju mer eller mindre barmark på de större vägarna, dessutom relativt torrt :)

tråkigt bara när man som jag bor på landet så har man packad is 1 km innan man kommer fram till en normal väg :)

Det är INTE vår..jag skulle inte ge mig ut, även om du har torrt på något ställe, så är det garanterat fläckvis halka..

Riskera så mycket för så lite..men skall du ut så kör försiktigt.

det var precis samma tanke som jag hade,

Bifogat

• CIMG1254.jpg
    CIMG1254.jpg
    217.7 KB · Visningar: 404
Jag var nära att ta en runda igår men kom på att jag hade ett tajt schema. Strålande sol och nästintill torr asfalt! Idag är det dimmigt och fuktigt...

Jag var nära att ta en runda igår men kom på att jag hade ett tajt schema. Strålande sol och nästintill torr asfalt! Idag är det dimmigt och fuktigt...

Helt rätt tänkt :tummenupp

Kan ju bli bättre fram emot eftermiddagen för er del?
Verkar som att vi i stockholm har fått de goda vädret i dag :)

Ähh, det är ju för lite snö för att kunna köra, dubbarna slits som fan av att köra på barmark... :va

Innan jag tar ut R1an så ska banne mej saltet vara bortspolat, gav mej ut på en tidig vårtur för några år sedan, typ nyårsdagen ;) och det fick jag ångra, "glömde" spola av hojen efteråt så det tog en vecka att polera bort all oxiderad aluminium :död

:D:D:D

:banana:banana Positiva och ivriga människor är så härligt! :banana:banana
Man kanske ska ta bilen och köra lite härliga hojvägar, dra på fläkten på max, massa värme och låtsas att man kör hoj en varm dag! Kanske öppna sidorutan då och då för att känna den vårkyliga sommarkvällen när man är på väg hem från en härlig onsdagstur? Kanske ha på stället i bilen för att få en ännu mer äkta känsla? Tom hjälmen vore något...och handskar...

:rock:hojsmilie

:banana:banana Positiva och ivriga människor är så härligt! :banana:banana
Man kanske ska ta bilen och köra lite härliga hojvägar, dra på fläkten på max, massa värme och låtsas att man kör hoj en varm dag! Kanske öppna sidorutan då och då för att känna den vårkyliga sommarkvällen när man är på väg hem från en härlig onsdagstur? Kanske ha på stället i bilen för att få en ännu mer äkta känsla? Tom hjälmen vore något...och handskar...

:rock:hojsmilie

Hehe, det gjorde jag imorse när jag åkte in mot stan, låtsades att jag var på hojen :D :cdevil

Jag skulle gärna hängt på! Men jag jobbar 13-22 :näsblod
Du kan komma förbi Max i Solna om du vill ha en hamburgare :P hahah det är där jag jobbar lite extra på helgerna..:brinnerup

Jag skulle gärna hängt på! Men jag jobbar 13-22 :näsblod
Du kan komma förbi Max i Solna om du vill ha en hamburgare :P hahah det är där jag jobbar lite extra på helgerna..:brinnerup

Ok synd :( Jag kan kanske komma förbi och brumma lite utanför om jag har vägarna förbi!

Är det bara jag som föredrar att vänta tills det faktiskt är vår, hyfsat varmt och åtminstone isen på vägnätet är borta?

Man behöver inte göra en grej bara för att det går.

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka