Någon som vill dela garage med mig och tjejen i Västra Frölunda? (Gbg)

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Har snackat med en tjej på shurgard i Västra Frölunda.

För 1500:-/mån får man hyra ett förråd på 12kvm (3m brett och 4m djupt). Området är kameraövervakat, har patrullerande vakter och varje förråd har separat larm med egen kod. Man har tillgång till förrådet dygnet runt. (För mer info gå in på www.shurgard.se)

Har inte kunnat kolla på förrådet eftersom jag bor i Gävle just nu och har 50mil enkel resa till Gbg. Men tjejen ska eventuellt åka och kolla på det i veckan. Tycker det borde gå att få in 3st hojar där utan alltför mycket problem. Jag har en Fireblade -02 och tjejen åker för tillfället 125:a, men ska troligen köpa en SV 650 nästa år. Isf skulle månadskostnaden alltså bli 500:-/pers.

Själv ska jag betala 2200:-/månad i halvförsäkring på min Fireblade, men hyr jag ett sånt här förråd så funderar jag på att enbart ha trafikförsäkring (1000:-/månad) eftersom säkerheten är så hög. Dom har ALDRIG haft ett inbrott enligt henne jag talade med.
Så kör du sporthoj och har en dyr försäkring så kan detta nog vara ett bra alternativ :fakta

Är du intresserad så PM:a eller maila mig på axelsson_marcus@hotmail.com

Du måste vara vettig och seriös annars är det inte intressant, har ingen lust att dela garage med nått pucko när hojen bara är trafikförsäkrad....

Mvh
/Marcus

Kan tillägga att vi isf tänkte skaffa förrådet i Januari-Februari, har inget behov av garage innan dess.

Är det nån som har ett garage att hyra ut i närheten av Västra Frölunda så får du gärna höra av dig också, är fortfarande på jakt.... :hej

dig o tjejen ....hmmmmmm, kan ju vara en kul upplevelse :)

MackeNo1 skrev:
Själv ska jag betala 2200:-/månad i halvförsäkring på min Fireblade, men hyr jag ett sånt här förråd så funderar jag på att enbart ha trafikförsäkring (1000:-/månad) eftersom säkerheten är så hög. Dom har ALDRIG haft ett inbrott enligt henne jag talade med.
Så kör du sporthoj och har en dyr försäkring så kan detta nog vara ett bra alternativ :fakta

Är du intresserad så PM:a eller maila mig på axelsson_marcus@hotmail.com

Du måste vara vettig och seriös annars är det inte intressant, har ingen lust att dela garage med nått pucko när hojen bara är trafikförsäkrad....

Mvh
/Marcus
Kan du inte ställa av den och bara ha garageförsäkring? Eller har du åretruntförsäkring?

Re: Re: Någon som vill dela garage med mig och tjejen i Västra Frölunda? (Gbg)

Micke N skrev:
Kan du inte ställa av den och bara ha garageförsäkring? Eller har du åretruntförsäkring?

Visst ställer jag av hojen på vintern, men förstår inte riktigt vad det har med saken att göra? Skillnaden mellan trafik och halvförsäkring är fortfarande 1200:-/mån under dom drygt 7 månader jag kör. D v s 8400:-/säsong billigare.

Blir troligen ett spyball larm också isf, som avskräcker tjuvar och annat löst pack när hojen står parkerad på stan.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti