Någon som vet ??

MC-Gurra

Ad omnia paratus
Gick med
9 Oct 2003
Ort
Karlskoga
Hoj
Yamaha R1.-02 + KTM 640 -02
Har en tyskimporterad Dominator som på det tyska pappret är strypt till
30 hk. Undrar nu om det är någon som vet hur den är strypt (tändning, förgasare el. nåt) Har jämfört teknisk spec. på både strypt och fulleffekt men kan bara se att dom har olika huvudmunstycke. (måste väl vara nåt mer).??? :confused:
 
Hade en tysk Dominator som det medföljde ett 18kW-insug till (lämpligt när man hade mellankort). 18kw= 25hk. Gissar att din cykel är strypt på samma sätt, dvs insuget är mindre, man kan ta upp det strypta insuget eller köpa ett nytt, jag hade köpt nytt och sparat det strypta, är bra att skicka med om nån vill strypa den.
 
OLJEKYLD GSXR skrev:
Hade en tysk Dominator som det medföljde ett 18kW-insug till (lämpligt när man hade mellankort). 18kw= 25hk. Gissar att din cykel är strypt på samma sätt, dvs insuget är mindre, man kan ta upp det strypta insuget eller köpa ett nytt, jag hade köpt nytt och sparat det strypta, är bra att skicka med om nån vill strypa den.

Tack för informationen, ska kolla insuget.
Det kan mycket väl vara ostrypt redan (svårt att veta när man inte har nåt att jämföra med.)

Kollade bestyckningen i min och fann ett 135 munstycke :confused:
I en teknisk spec. står det 155 för 20 kw motorn och 162 för fulleffekt.???
Får väl prova lite olika !!!
 
Dominator

MC-Gurra skrev:
Tack för informationen, ska kolla insuget.
Det kan mycket väl vara ostrypt redan (svårt att veta när man inte har nåt att jämföra med.)

Kollade bestyckningen i min och fann ett 135 munstycke :confused:
I en teknisk spec. står det 155 för 20 kw motorn och 162 för fulleffekt.???
Får väl prova lite olika !!!
Min är en -93 import ej strypt 148 huvudmunstycket låg fart 48
155 är på dom äldre
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top