Någon som vet vart man kan skaffa sig miniskylt?

De e snyggt med miniskylt. :tummenupp

Men för att tråka dina idéer så kan det bli dyrt.
Samma bötesbelopp (1600:- lr nå sånt) som att åka utan skylt samt ombesiktning (ytterligare 300 pix).. :tungan

Nä det kostar bara 1500,sa Kjelle när han såg min.
De ere väl värt ?

å när du sen åker och besiktar/besiktigar (viktigpettrar) så passa på att montera skyltbelysning,blinkers,reflex,o avgassystem åxå....:D

Last edited:
Nä det kostar bara 1500,sa Kjelle när han såg min.
De ere väl värt ?

Jamendåså, en hundring hit lr dit.. :)

å när du sen åker och besiktar/besiktigar (viktigpettrar) så passa på att montera skyltbelysning,blinkers,reflex,o avgassystem åxå....:D

Så krångligt allt blev nu... :rolleyes:

Men om man åker in på ombesiktnining för avsaknad om skylt, kollar de upp hela hojen igen då??
Även om man vart inne o besiktat typ en månad tidigare o fått godkänt o sen byter till miniskylt som man åker dit för!?? :confused:

Last edited:
Ja , om besiktningsman är petig, eller om stationschefen kommer förbi å är grinig...med kommentaren..Det där är inte godkänt..:rolleyes: ...

Så liten skylt, det är att be om problem, finns otaliga trådar om detta ämne senaste åren. Tom när länsman går ut offentligt att det är en av prioriteringarna att just kolla hojar med liten, svårsynlig, bristfällig eller avsaknad av skyllt, så envisas många med att just göra på det sättet.

Vill man ha ögonen på sig så visst, skylta med att " här kommer en outlaw".
valet är fritt. Peronligen skulle jag hellre köra helt utan skyllt, det är ju ännu snyggare och framför allt mer "outlaw" än med miniskyllt. Samma böter.
ha den i ryggsäcken eller under sadeln å säg att du tappade den...där borta.:rolleyes:
Om det nu är värt 1500+ 300, så är det väl upp till den enskillde. Det är bara så att resten av kollektivet bland hojåkare som åxå blir drabbade av polisens alltmer aggresiva bevakning av 2hjulingarnas framfart.

Jag låter hellre min stora feta skyllt sitta, skiter i om den förfular min hoj, det är ändå bara en japs....:D ., så kanske jag slipper deras ögon på mig av den lilla anledningen.

[QUOTE=Gabor: text

visst jag köper ditt resonemang,men på en Ducati kan man inte ha en stor dörr där bak...:)

Last edited:
Jag låter hellre min stora feta skyllt sitta, skiter i om den förfular min hoj, det är ändå bara en japs....:D .,.

Håller med, har orginal fast den e uppvikbar på min.. :rolleyes:

Har ju i övrigt lappat sliponen med spirorör, inte heller så snyggt.. :gnissla

visst jag köper ditt resonemang,men på en Ducati kan man inte ha en stor dörr där bak...:)

Bromsklaff heter det :gnissla

Last edited:
Håller med, har orginal fast den e uppvikbar på min.. :rolleyes:

Har ju i övrigt lappat sliponen med spirorör, inte heller så snyggt.. :gnissla

Bromsklaff heter det :gnissla

just det,med stora skylten gjorde hojen 110.
Å me lilla 230,nä jag menar 110.....:rolleyes:

Jag blev stoppad och bötfälld för min mini skylt förra våren kosta 1500 som flera sagt men någon om besiktning blev det inte. Deremot min polare som åkte med slicks inga blinkers och helt utan skylt fick samma böter + om besiktning.

Har åkt dit körandes utan skylt en gång men behövde ingen ombesiktning varför skulle man behöva de???

snyggare utan :tummenupp

slipper beställa en miniskylt för ett par hundringar som ger samma böter som o köra utan! enda gången det kan va bra e om man ska utomlands o hojja, men se till att alla som du kör med oxå har miniskylt, iaf i tyskland!!! :D

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti