någon som vet var ja kan finna nästan en hel hoj i delar

Älgen

hellre rik än vacker
Gick med
5 Nov 2004
Hoj
gsxr1000-04
de e så här att jag min klantige fan klotade min gsxr 1000 -04 i våras.
så ja skulle behöva i princip de mesta utom ram och motor.
bakhjulet,sving och bromsar klarade också sig rätt bra.
men resten e mest bara sallad. och de värsta av allt e ju att jag blev av med kortet på kuppen fick de idag men försäkringsbolaget betalar inte en spänn fast jag hade hel försäkring. grovt äventyrande av trafiksäkerheten kallade dom de och då täcker de ingenting. men åland e åland...

mobile.de - finns massa objekt som endast säljes i delar... sök på kraschade objekt :tummenupp

Älgen skrev:
de e så här att jag min klantige fan klotade min gsxr 1000 -04 i våras.
så ja skulle behöva i princip de mesta utom ram och motor.
bakhjulet,sving och bromsar klarade också sig rätt bra.
men resten e mest bara sallad. och de värsta av allt e ju att jag blev av med kortet på kuppen fick de idag men försäkringsbolaget betalar inte en spänn fast jag hade hel försäkring. grovt äventyrande av trafiksäkerheten kallade dom de och då täcker de ingenting. men åland e åland...
Så vad hände?? :va Varför klotade du? Nyfiken!!

UrbanTiger skrev:
Att du inte gör som det brukar göras... sno en hoj och flytta prylarna till ditt lik. Du har ju just gett 25 personer an anledning att sno en hoj och sälja allt du behöver till dig för 15.000:-

Du har kanske försäkring på den fortfarande... Flytta plåtarna till polarns likadana hoj och fota dig med hoj och hela rubbet på nått sätt som gör att datumet kan säkerställas. Viktigt att regplåten syns. Anmäl sen hojen stulen. Hävda att den var reparerad, du har ju bildbevis.

De var bara en tanke om hur det kan gå till.

Nu är det 40st som "intresserade" :tungan

mc-skrotar eller tyska annonser, sök och du skola finnna! :gnissla

Eas skrev:
Så vad hände?? :va Varför klotade du? Nyfiken!!

de var i slutet på maj o de var rätt kallt på vägen. men polaren och jag skulle dra på från röljus korsningen men när ja kom över vägen o körde över övergångsstället släppte de på de vitmålade. och när ja kom över de tog de ju grepp i asfalten igen. så ja drog över rätt bra och hojen flög upp i luften. sen e de rätt lätt o gissa vad som hände :huvet

Älgen skrev:
de var i slutet på maj o de var rätt kallt på vägen. men polaren och jag skulle dra på från röljus korsningen men när ja kom över vägen o körde över övergångsstället släppte de på de vitmålade. och när ja kom över de tog de ju grepp i asfalten igen. så ja drog över rätt bra och hojen flög upp i luften. sen e de rätt lätt o gissa vad som hände :huvet
Aj fan! ...Och det blev du av med kortet för?? :va

Eas skrev:
Aj fan! ...Och det blev du av med kortet för?? :va

ja de e nästan lite komiskt :kocko
lappen e väl en sak men fan hojen de e ju den man kör med. de mycke stålar.

Älgen skrev:
ja de e nästan lite komiskt :kocko
lappen e väl en sak men fan hojen de e ju den man kör med. de mycke stålar.
Jo, kan tänka mig att en gixxer 1000 kostar några kronor. Jag skulle inte vilja betala försäkringen ens! :3freak

.

Känns som om att det du beskrev inte var tillräckligt legalt skäl för försäkringsbolaget att neka dig ersättning, sök juridisk hjälp och nita dom?

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år