Någon som vet hur kamkedjan ska ställas?

BlackDevil

Rookie
Gick med
2 May 2005
Hoj
1986, Kawa zx600r stunt- såld! Honda CBR 600RR 2003 stunt
Som rubriken lyder...
Det sitter som sagt markeringar på två av dreven på vänstra motorhalvan. Ena drevet har 1 markering, medans den andra har två..
Hur ska deras förhållanden vara..
Vill ha svar så fort som möjligt.. vill ha igång den ikväll!! :)

BlackDevil skrev:
Som rubriken lyder...
Det sitter som sagt markeringar på två av dreven på vänstra motorhalvan. Ena drevet har 1 markering, medans den andra har två..
Såg en bild på det för ett tag sen och den övre pricken var mitt imellan dom 2 undre, förutsatt att den står rätt uppe vid kammen oxå förstås.

Last edited:
Men då var det som jag kände på mig att det skulle se ut.. men som sakt kammen.. hur vet jag att jag ställer in den rätt? :va
Jag var ju så jäkla snabb att skruva isär motorn.. och glömde att kolla det viktigaste i motorn.. men men.. :rolleyes:
Så, är det någon som vet hur det ska se ut där uppe? Skulle va kung om någon hade någon bild som visar inställningarna... :tummenupp

\Mvh Christian

BlackDevil skrev:
Men då var det som jag kände på mig att det skulle se ut.. men som sakt kammen.. hur vet jag att jag ställer in den rätt? :va
Jag var ju så jäkla snabb att skruva isär motorn.. och glömde att kolla det viktigaste i motorn.. men men.. :rolleyes:
Så, är det någon som vet hur det ska se ut där uppe? Skulle va kung om någon hade någon bild som visar inställningarna... :tummenupp

\Mvh Christian

Finns manualer på husas hemsida...

BlackDevil skrev:
Som rubriken lyder...

5 characters

Bifogat

• untitled.JPG
    untitled.JPG
    41.8 KB · Visningar: 109
Pilsner skrev:
SÅ det där är motorns "noll punkt" alltså kolven är i topp där. Men hur är det med övre delen... Någon som har fler av dessa fina bilder.. HAr snokat runt på nätet men dom flesta bilderna är så suddiga och svåra att tyda..

\Mvh \Christian

Evil M skrev:
Kammen ska väl stå så att den inte trycker nått på ventilerna.
Nockarna nedåt,snett framåt och bakåt (som ett A).Fästbultarna till kamdrevet 90grader mot delningsplanet.

http://www.diff.ru/manual/files/Husaberg_'04_General_Service_Manual.zip

http://www.diff.ru/manual/files/Husaberg_'04_Owners_Manual.zip

http://www.diff.ru/manual/files/Husaberg_450-650(FE-FS)_'04_Parts_Manual.zip

Okej, jag trodde det blev länkar av rasket direkt som i outlooken men tji fick jag.

Du får väl klippa och klistra då.

Förresten, det hade varit kul att lära sig.. -Hur gör man en länk, eller som här,en överflyttning av en länk? Har även sett att vissa "döper" länken till nåt ball ex. "klicka inte här".

pilsner

Last edited:
Pilsner skrev:
Förresten, det hade varit kul att lära sig.. -Hur gör man en länk, eller som här,en överflyttning av en länk? Har även sett att vissa "döper" länken till nåt ball ex. "klicka inte här".

pilsner

När du skriver ett inlägg finns diverse knappar och symboler, en ser ut som en jordglob med en kedja framför. Klicka på den så kommer allt upp automatiskt. Insert hyperlink står det på hjälptexten som visas om du håller musen över knappen.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT