Någon som varit på resa i Singapore?

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Som rubriken lyder,någon som varit på resa i Singapore?

Blev lite smått sugen på att eventuellt ta en semestertrip dit i mars.

Ca 2 veckor

Helst boka och ordna allt själv över nätet,medelklass till bra hotell.

Nån här som kan dela med sig tips,erfaranheter?

Tips på billig flygstol,boende,hur transport till och från flygplatsen ser ut till Singapore.

Avresa från Köpenhamn.

Bodde 6 mån i Singapore när jag gjorde examensarbete på ett av universiteten. Dock 15 år sedan nu. Därmed har jag dålig koll på flyg och boende. Då fanns iaf hostels centralt i stan där vi kraschade första natten. Hotell finns hur många som helst, mer frågan vad du vill betala.

Hela ön är mindre än en tiondel av Skåne, ingenting är långt bort. Från flygplatsen gick stadsbuss (kontant betalning på bussen)in till centrum, idag är det mycket möjligt att tunnelbanan går hela vägen ut till Changi, se http://wikitravel.org/en/Singapore

Fråga om det är nåt du undrar, här eller PM, så skall jag se vad jag kan gräva fram. En del har säkert passerat bäst-före.

/Anders

Kikat lite till o från på det,går på kring 9-10 tusen för att flyga ner där per persin.
Ska man ha flyg o hyfsat hotel (chefen kräver det tyvärr) så var det kring 16 tusen och uppåt för 2 veckor per person.

Ar just nu pa resa i Asien, va i Singapore for 1 manad sedan, ganska exakt.
Bodde dar i tre natter pa ett hostel. Det rackte. Finns egentligen ingenting speciellt dar, tyckte jag, men det beror pa vad du ar ute efter.

Staden ar typ som en vasterlandsk storstad, med skyskrapor, tunnelbana och shoppinggallerior. Sen finns det ju givetvis en del asiatiska inslag ocksa som t.ex. Chinatown, little india och alla food courts.

Mina tre dagar tillbringade jag med att promenera runt i staden, aka med tunnelbanan osv. Va faktiskt en dag pa Sentosa Island, en liten mini o strax soder om singapore. Dar har dom massa konstgjorda strander och turistaktiviteter. Inget speciellt dock, kandes bara krystat.

Summa summarum: ak till Singapore om du gillar att shoppa italienska klader typ DG, Gucci, Armani osv, i AC-kylda gallerior i ett annars varmt klimat. Elektroniken ar hyfsat billig, men den ar billigare i Malaysia (KL). Det finns egentligen inga strander forutom Sentosa, o da far man bada i smutsigt vatten med utsikt mot en massa oljetankers och lastfartyg. Dessutom ar det dyrt att vara i Singapore om man jamfor med alla andra asiatiska lander, forutom Japan da.

Mitt tips skulle annars vara Malaysia. Dar kan du kora Shopping i KL, sen aker du buss (grymmaste bussen i varlden typ) till valfri o dar du kor relaxad strandsemester. Maten ar ok, men typ det enda som ar battre i Singapore.

• Gilla
Reaktioner: R2
Tackar!
Man får nog tänka om lite då.
Klart att det kanske räcker med några dagar då.
Hus,byggnader,skyskrapor är klart trevligt att se men blir man ganska fort mätt på.
Shopping ... nja inget för mig egentligen men vet någon som skulle gilla det.

Annars skulle jag besökt zoo,museum och orchide trädgården.

China town osv skulle med vara trevligt att se.

Men kanske som du säger inte värt att bara ta sej just bara dit.
I slutändan blir det dyrare att bara göra en sån koncentrerad resa än nån rundtur med tanke på vad man får ut av resandet.

Det som lockar med är nån typ av rundresa i Malaysia,Borneo och besöka regnskogar,göra vandringar i dessa,besöka orangotang rehabiliterings center och avslutningsvis lite sol/bad på nåt skönt ställe.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026