Någon som utvärderat sin GPS tracker?

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Någon här som köpt,testat funktionen själv och utvärderat GPS tracker med GSM simkort ?

Lite betyg och recensioner :tummenupp

Funderar på att skaffa en sådan och det är ju trots allt en billig extra försäkring att skydda sig mot eventuellt långfingriga typer.

Bifogat

• 89da_1.jpg
    89da_1.jpg
    20 KB · Visningar: 69
BUMP!

Inte en jäkel som utvärderat och testat för skoj skull om det funkar att gömma hojen bakom buskarna? Ovanstående produkt i tråden jag tänker på.

Visst känslig fråga men ni som utvärderat kan väl slänga iväg ett PM om ni vill vara diskreta.

Själv sugen på att köpa denna utrustningen men varför lägga 1500 kr ?

Last edited:
Jag är med intresserad av en utvärdering av funktionen. Vad klarar den av...tex p-hus, garage, täkt släp, skåpbuss etc. Vart går gränsen för att funktionen?

Jag är med intresserad av en utvärdering av funktionen. Vad klarar den av...tex p-hus, garage, täkt släp, skåpbuss etc. Vart går gränsen för att funktionen?

Det har det bättre GPS-chipet Sirf III som fungerar utan att se himmlen. Givetvis så funkar inte en GPS när där är en massa betong ovanför. Skulle tjuven köra ner i ett parkeringsgarage så rapporterar Trackern var den tappade signalen (GSM fungerar i sämre omgåden än GPS).
Så garage, täkt släp, skåpbuss är inga problem.

Går det att få fram sist kända positionen (då infarten till t.ex garaget)?

ingen som vet om den är vattentålig?? har den ngn stöt sensor eller larmar den bara om man lämnar ett visst område?? drar den mycket ström,
skulle gärna vilja veta lite allt möjligt om den.

Många som köpt verkar det som men inte en kotte som själv testat funktionen på den och kan dela med sig info.Kanske de litar blint på denna manick.

Last edited:
testat och funkar utan problem. Dock har jag den andra modellen som man monterar fast med en antenn som man kan placera lite varstans. Har testat google som track program och funkar fin fint. Geo fence utan problem och jag antar (har inte hunnit testa ännu) därmed att den aktiva följningen av fordonet funkar lika problemfritt.

Anledningen till att jag valde den fasta installations varianten var den mer lättplacerade antennen då man ändå kan ha "data"box och annat gömt svårtillgångligt, såsom under tank cuts etc och at ha den konstant på MC batteriet (finns sladdar till det även på den lilla pocket trackern)

Har kört runt med den i bilen lite gran och man kan efteråt kolla var bilen varit. GSM track är dock lite dålig. Området den kan hänvisa till kan vara ett helt kvarter om den står under tak eller släp etc dock så vet man ju iallafall sista kända positionen.
Den funkar med andra ord som utlovat och valde den själv tack vare kontant kort och inga abonemang. OBS Glöm ej att ladda Cash kort 1 gång per år!

Bifogat

• gpstrackerfast.jpg
    gpstrackerfast.jpg
    89.3 KB · Visningar: 41
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti