Någon som testat radiosändare till telefon?

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
http://l8shop.net/Products/Sony_Ericsson_MMR_60_FM_Music_Transmitter.aspx

mmr-60_lmed.jpg

The FM Music Transmitter MMR-60 allows you to transmit music from your mobile phone to a radio up to ten metres away. Wirelessly connected to any device with an FM receiver, the MMR-60 is powered from your phone’s battery.

funkar till:
SonyEricsson D750i K310i K510i K610i K750i K790i K800i M600i P990i V630 W300i W550i W700i W710i W800i W810i W850i W900i W950i Z520i Z530i
---------------------------------
Dessa är från och med 1 sep lagliga i sverige men de som säljs i sverige har lägre effekt (kortare räckvidd)

Funderar på att beställa från england. Någon som vet hur bra de funkar?

Mr K skrev:
2453670 d)

En sån ska jag ha när jag köper ny telefon...

Jag har en FM-sändare till min iPod Nano. Den funkar bra men tio meter kan man ju drömma om.. 1-2 meter snarare vid optimala förhållanden.

Mr K skrev:
2453670 http://l8shop.net/Products/Sony_Ericsson_MMR_60_FM_Music_Transmitter.aspx

mmr-60_lmed.jpg

The FM Music Transmitter MMR-60 allows you to transmit music from your mobile phone to a radio up to ten metres away. Wirelessly connected to any device with an FM receiver, the MMR-60 is powered from your phone’s battery.

funkar till:
SonyEricsson D750i K310i K510i K610i K750i K790i K800i M600i P990i V630 W300i W550i W700i W710i W800i W810i W850i W900i W950i Z520i Z530i
---------------------------------
Dessa är från och med 1 sep lagliga i sverige men de som säljs i sverige har lägre effekt (kortare räckvidd)

jag var inte nöjd med min, den verkar ha riktigt dålig sändarstyrka.
Hemma gick det sådär om jag hitta rätt ställe runt stereon, bilen (VW -00) endast om jag tryckte den mot antenen på UTSIDAN av bilen:3freak

Fredde Meck skrev:
2455594 jag var inte nöjd med min, den verkar ha riktigt dålig sändarstyrka.
Hemma gick det sådär om jag hitta rätt ställe runt stereon, bilen (VW -00) endast om jag tryckte den mot antenen på UTSIDAN av bilen:3freak
Har du den svenska eller utlänska modellen (Köpt den i sve eller utomlands)? Det är skilland på sändarstyrkan nämligen....

Mr K skrev:
2455786 Har du den svenska eller utlänska modellen (Köpt den i sve eller utomlands)? Det är skilland på sändarstyrkan nämligen....
Verkar smut den där.
Jag fick dock en idé. Byggde några radiosändare i för länge sedan (är nu preskriberat) och man skulle ju bygga en radiosändare som sände över hela FM-bandet 88-108 MHz och ha den när någon låg ivägen. Vore ännu bättre om man kunde skicka ut "TA"-signalen på RDS.
"Bråskande transport i fordonet bakom dig, var snäll och flytta på dig din jävla bromskloss!" :)

Mr K skrev:
2455786 Har du den svenska eller utlänska modellen (Köpt den i sve eller utomlands)? Det är skilland på sändarstyrkan nämligen....
köpte den förra året via nätet, så det var nog en utlands version.
Det kan ju vara en lågstyrke vers. för det.......

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg