Någon som testat minibackspegel!

Förstår inte varför du vill ha dom då du antagligen inte ser ett skit i dom?

Hojen går igenom besiktningen utan sidospeglar.

Jag undrar jag vad som är nästa steg på dumhetsskalan?

En sån här fasttejpad på hjälmen?

19-1565_l.jpg

Edit:

Nä, den där inspektionsspegeln är tamme f-n smartare. Den skulle ju i.a.f. fylla en funktion.

Last edited:
Förstår inte varför du vill ha dom då du antagligen inte ser ett skit i dom?

Hojen går igenom besiktningen utan sidospeglar.
Nja, själv kör jag med vidvinkelspeglar ala biltema, nä man ser inte mycket i dom men man ser om någonting är där. Räcker för mej.
Du bör se över dina besiktning o speglingsregler lite, beroende på årsmodell.

Kan ju knappt se vilken bil som ligger bakom, men du ser att nåt ligger bakom, blinkar det blått syns det tydligt :)
Haft nåt liknande själv, funkade hyfsat ändock,

det bästa var att det retade folk hehe :D

det bästa var att det retade folk hehe :D

Man behöver tydligen inte ens montera dem för att reta folk, det räcker att ställa en fråga om dem på Sporthoj.com.
Fascineras lite över folks förmåga att bli upprörda av de minsta av saker.

Kan ju knappt se vilken bil som ligger bakom, men du ser att nåt ligger bakom, blinkar det blått syns det tydligt :)
Haft nåt liknande själv, funkade hyfsat ändock,

Det räcker väl ganska långt så tycker jag.

Jag kör utan speglar men då har jag ju iofs en mjuk nacke som jag kan vrida på. Det verkar ju var få förunnat i trafiken.

De där små är väl bättre än ingenting? Man kanske inte kan urskilja detaljer men de kanske ger en indikation om att det är dags att vrida på nacken och kolla? Jag tänker inte köpa och testa men hoppas någon annan testar och recenserar. Kanske köper jag sådana därefter.

Tydligen behövs det inte mycket för positiva klubben rycker ut här på SH. allt annat ska ju var mini och varför inte backspeglar?? olagligheter verkar inte störa dom flesta sh ägare:rolleyes:

jag kör med modellen större, dvs dem för MChttp://biltema.se/ProductImages/82/large/82-489_l.jpg

har dem hängande neråt, vilket får väldigt många att tycka att det är helt skitfult och galet.

faktum är att jag ser bättre i dessa speglar är org, då jag inte har axlar och armbågar ivägen för dessa speglar när jag tittar i dem....

Har besiktat en blade 04 och en K6 utan speglar samt med slip-on :skrämd

Fatta vilken outlaw jag är....
Tja, besiktigat vinterbilen både med fel motor och turbokonvertering, ej omreggad. Betyder inte att samtliga hade släppt igenom den;)

En annan dag gick inte hojen igenom just pga avsaknad av speglar:gnissla

Edit: vid närmare eftertanke var detta på en regbes, så kanske har fel ang den vanliga.:va

Last edited:
Vem kör med speglar liksom... man känner ju sig skithäftig utan. Dessutom ser hojen ful ut med speglar. Och oftast kör man utan hjälm för den fyller heller ingen direkt funktion.:hihi

Lite offtopic men vibrerar de flesta speglar i 140+. När jag gasar på kan jag möjligen urskilja något i förgrunden.. Kanske ett par riktiga barend-speglar kan vara ett alternativ utifrån att avståndet till styret är kortare??

Vem kör med speglar liksom... man känner ju sig skithäftig utan. Dessutom ser hojen ful ut med speglar. Och oftast kör man utan hjälm för den fyller heller ingen direkt funktion.:hihi

På bandagar så vill man inte ha speglar eller om tex har en rc8 där en spegel kostar 2500kr så är det inte skitkul att paja dom vid en marksyning!
Sen vet du väl att om du behöver speglarna så kör du generell för sakta...

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back