Någon som testat en sån här leksak???

crasypete

Pete82
Gick med
14 Jan 2004
Hoj
gpz 900 fighter
e det någon som provkört eller har en sån här eller liknande atv??
har funderingar på att skaffa en sån!! mest som pendlarfordon till jobbet och träningen men man måste ju kunna ha roligt också :D
tex e det någon som vet om den går att få upp på bakhjulen eller är en 200cc för trött för de??

http://www.blocket.se/vi/11035701.htm?ca=20_s

Rent spontant känns 18 hk på 167 kg torrvikt för lite för att leka med.

Har en kompis som är galen i fyrhjulingar. Han och tjejen sin köpte varsin SMC 250cc. Denna blev man less ganska fort på, iaf om du kör efter väg. På en liten stig i skogen så räcker effekten till. Tog inte allt för länge så böt han till en Polaris Predator 500cc, och denna var BETYDLIGT roligare även på väg. Den var tyvärr även betydligt dyrare.. 250cc hade 20hk har jag för mig och 500cc hade 59hk.

Om du bara har tänkt att pendla till och från jobbet i 70km/h utan att busa eller leka nått så räcker den där maskinen till. Har du tänkt att kunna köra lite på bakhjulet, köra om någon bil eller liknande så rekomenderar jag dig att köpa något annat..

Kanske är dålig på detta, men jag ser inte att den är 4-hjulsdriven?

e det någon som provkört eller har en sån här eller liknande atv??
har funderingar på att skaffa en sån!! mest som pendlarfordon till jobbet och träningen men man måste ju kunna ha roligt också :D
tex e det någon som vet om den går att få upp på bakhjulen eller är en 200cc för trött för de??

http://www.blocket.se/vi/11035701.htm?ca=20_s

2 Jobbarkompisar beställde varsin för någon månad sedan, de skulle komma nästa vecka. Jag tror säkert de går att ha kul med 18 hk oxå. Även det är mer
show än go. De är stillsnygga och ser påkostade f-n ut! Förvrig är det strypta i agat, så det går säkert att plocka ut 1,8 hk till....

Vill man ha riktig go-maskin så är det stor raptor som gäller, el tvåtakt banshee, men vad är man inte på för pengar då...

Hehe, nej, men vad jag var inne på är att det påverkar prisvärdheten big time.

4wd = 50.000,- och uppåt trots Kinakvalité.

2wd är roligare på en lekmaskin, 4wd är en nödvändighet om du ska ploga och släpa älg.

Välj ingen maskin med trumbromsar fram, saknar helt bromsverkan på de 4-5 olika jag testat. För liten trumma helt enkelt.

ja tack alla för hjälpen!! jag trodde också att det skulle bli lite lite med 18hk och 167kg men å andra sidan kanske det inte e allt för svårt att byta ut motorn mot något roligare om man tröttnar heller eller?:D hittade nämligen en ktm 600 motor som kankse skulle bli aktuellt att stoppa i om de blir för tråkigt orginal ..... och ja jag hade hellre köpt en raptor 660 men va fan då får man ju lägga en förmögenhet och de har man ju inte råd med om man ska ha en och annan hoj också!!!:)

2794622 ja tack alla för hjälpen!! jag trodde också att det skulle bli lite lite med 18hk och 167kg men å andra sidan kanske det inte e allt för svårt att byta ut motorn mot något roligare om man tröttnar heller eller?:D hittade nämligen en ktm 600 motor som kankse skulle bli aktuellt att stoppa i om de blir för tråkigt orginal ..... och ja jag hade hellre köpt en raptor 660 men va fan då får man ju lägga en förmögenhet och de har man ju inte råd med om man ska ha en och annan hoj också!!!:)
Jag har en gammal r6 - 99 motor liggandes som är i behov av rep.
Bara repa upp den och montera dit, då är det nog att köra med iaf :D

Var ut och busa på snöiga skogsvägar med denna 250cc för ett par veckor sedan. Den är gatreggad och gör nått runt 100kmh. Den var endast bakhjuls driven men det räckte bra och var as skoj. :yoparty

Photo_5267_257439.JPG

ja tack alla för hjälpen!! jag trodde också att det skulle bli lite lite med 18hk och 167kg men å andra sidan kanske det inte e allt för svårt att byta ut motorn mot något roligare om man tröttnar heller eller?:D hittade nämligen en ktm 600 motor som kankse skulle bli aktuellt att stoppa i om de blir för tråkigt orginal ..... och ja jag hade hellre köpt en raptor 660 men va fan då får man ju lägga en förmögenhet och de har man ju inte råd med om man ska ha en och annan hoj också!!!:)

Det chassiet lär ju må bra av en 600cc prestandamotor...:rolleyes:

Det chassiet lär ju må bra av en 600cc prestandamotor...:rolleyes:

nja kanske inte håller för en motor på 45 50 hk vad vet jag, jag har inte ens varit och kollat på nån ännu ens men oftast så är dom ju bygda för mer än vad motorn kan leverera.. får väl se ska provköra en nu på måndag hoppas den e rolig:)

Jag skulle vilja transplantera en V-twinn till en quad.
Det borde ju bli en ganska rolig leksak.

Duke 990 motor + Quadchassi = :yoparty

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...