Någon som testat dessa bromsskivor?

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Är på jakt efter nya bromsskivor och har snubblat över denna annons ett par gånger nu. Jag kan inte hitta någon "brand" på dem och de verkar oförskämt billiga.

Är det någon som testat dessa eller hört något utlåtande på dem?

LÄNK TILL SKIVORNA!

-@

Ser ut som skivor från Braking. Hade sådana på min CBR600RR för några år sedan, och det var bland det bästa jag haft till bromsar. För maximal bromsverkan rekommenderar jag Vesrah´s standard gatbelägg. Det blev bättre klipp i bromsarna med dom än med racebelägg.

/#23

Ser ut som skivor från Braking. Hade sådana på min CBR600RR för några år sedan, och det var bland det bästa jag haft till bromsar.

Jasså?

Jag fick känslan av att det var någon billig NoName produkt. Iaf med tanke på priset.

Någon annan som har en åsikt utifall mitt kreditkort skulle få för sig att handla i vanlig ordning.

-@

Pillar någon fram ett vansinnigt bra pris så lovar jag att inte fundera 2ggr ;)

Annars verkar Galfer vara ett bra alternativ.

-@

Last edited by a moderator:
Kollade faktiskt också på de skivorna. Och vad jag förståt är det är en kopia av "braking" skivorna, men det finns en snubbe som säljer braking kitt med 2fram 1bak inkl belägg.
Tror priset låg på 250pundare då..

Jasså?

Jag fick känslan av att det var någon billig NoName produkt. Iaf med tanke på priset.

Någon annan som har en åsikt utifall mitt kreditkort skulle få för sig att handla i vanlig ordning.

-@

I svea rike är rek utpris 2900:-/st, så det var ju inte så värst dyrt... Skivorna är snygga, har bra bromskraft och duger mer än väl för gatbruk!

Det handlar rätt mycket om vad man kör för belägg också, det är inte fel att testa sig fram lite grann, men det gör man ju sällan på en gathoj.

Kör numera EBC-järnskivor med Ferodo´s organiska racebelägg ,CP911, vilket är det absolut bästa jag nånsin åkt på, men det är inget för gatbruk direkt, dom rostar så fort man andas på dom...

/#23

vart köper man dessa?? va kostar dom ungefär??

Last edited by a moderator:
Om jag nu tjackar ett par ISR skivor och använder mina orginal bromsok. Är det bara att elda för kråkorna eller kan det faktiskt lira fint med ett par bra belägg?!

-@

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...