Någon som spelat för mycket GTA

Förmodar att du snackar om det beryktade flockdjuret "fjortis" :hihi

njaa...de är ofta kring 17 och kan inte prata ordentlig Svenska trots att de är födda här ...

Någon la ju upp en tråd här om pickup köp i USA.
Där ingick ett automatvapen i köpet, en ak-47 eller nåt.
Kanske någon som ville testa samma grej?
"Tjöp en hoj å få med en hagelbrakare?"

Medans i sverige måste du bära vapen dolt. ;) Så när ni ser mig med en väska på ryggen.... Krocka inte med mig... :tummenupp
Var har du fått det ifrån? Finns ingen lag som säger att vapnet måste vara dolt i Sverige. Som sportskytt får du bära vapen hur du vill bara det inte är laddat (förutom på skjutplats då givetvis) så i princip skulle man kunna köra hoj på precis samma sätt här men visst skulle man dra till sig lite onödig uppmärksamhet.s

:yoparty, men även du utan nylonburka hoppas jag:D

Nej, den var faktiskt på. Hade lite svårigheter att få plats med skägget bara, men det gick tillslut :tummenupp

/Update
Men titta, hittade en bild också från Norska tidningen.
prev1.jpg

Last edited:
Var har du fått det ifrån? Finns ingen lag som säger att vapnet måste vara dolt i Sverige. Som sportskytt får du bära vapen hur du vill bara det inte är laddat (förutom på skjutplats då givetvis) så i princip skulle man kunna köra hoj på precis samma sätt här men visst skulle man dra till sig lite onödig uppmärksamhet.s

Mja... Ok. Lagen säger kanske inte att dom måste vara dolt. Men när kompisen tappade sin 357. revolver iordning gjord för magnumfält med stort kikarsikte på golvet inne på systemet. Så tror jag att han hade velat haft den i en väska istället för en plastpåse... ;)

Vi får bara bära vapnen till och från klubben med typ ett stopp på vägen, på sin höjd. Om det är lag eller om det är klubben som lär ut för att slippa negativ publicitet när någon ringer polisen vet jag ej. Jag går ju inte in med vapen på höften och handlar. I Sverige är det 100% säkert att du ligger på gatan med en polis som har knät i nacken på dig när du försöker få upp licens papprena.....

Last edited:
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back