Någon som slår min premie??

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
jag å kompisen satt å jämförde lite Premier häromdagen, så ja ringde te T-H för å kolla upp vad ja skulle få pynta för R1 Resp R6... fick dessa mkt förbryllande siffror...

R1 -98
Hel/år 13208
Halv/år 6238 :yoparty

R6 -99
Hel/år 14998
Halv/år 6673 :tungan

Observera, jag är 19år...
å kompisen som är 21 å bor nästan granne med mig fick på SAMMA R1 23k, å SAMMA R6a 26 på samma bolag. dessa va helförsäkring... hur kommer detta sig? :va

Någon som slår detta??
vill ni kolla på Samma hojar som jag kollat så PMa om Reg NR.

en gissning e att de har tagit den på 25Kw eftersom du är 19*=mellan kort och din kompis som full effekt..

R1:a 98:a med fulleffekt:

5100 kr halv/helår

11200 kr hel/helår

När jag köpte hojen för nåt år sedan hade 5200 Kr hel/helår :tummenupp

Sen kom den beryktade höjningen :arsele

Ska tillägas att jag e 27 år och ingen skenförs :)

Dom försöker nog fylla en kvot med billiga försäkringar så dom sen kan säga,
Sorry, vi kan inte ha dom här låga priserna det bär sig inte...

Fluxir skrev:
å kompisen som är 21 å bor nästan granne med mig fick på SAMMA R1 23k, å SAMMA R6a 26 på samma bolag. dessa va helförsäkring... hur kommer detta sig? :va
Kan det vara för att du haft mc kort sedan du var 16?

Fluxir skrev:
j

Ring i morgon när ordinariepersonalen är tillbaka på plats istället för den bakfulla extraknäckande studenten du pratade med... Jag har ringt säkerligen ett 20tal samtal under mina två år på hoj till olika bolag och ibland händer det att personalen får hjärnsläpp och ger sådana drömsiffror.. men sen när man väl vill teckna skiten kommer den gamla klassiska kommentaren:
- oj, jag måste slagit fel tidigare för nu får jag ett nytt pris och det är...(drömpremie * minst 5)

korvgubbe skrev:
Ring i morgon när ordinariepersonalen är tillbaka på plats // skiten kommer den gamla klassiska kommentaren:
- oj, jag måste slagit fel tidigare för nu får jag ett nytt pris och det är...(drömpremie * minst 5)

jag ringde i onsdags, då borde det varit rätt personal. :tungan samt att de frågade sånna där viktiga saker som skyddskläder å var å hur jag bor å sådär..

jiGGa skrev:
Kan det vara för att du haft mc kort sedan du var 16?

nog för att ja hafft lätt mc, men det skiljer endå tre år på oss, jag är -86a å han är -83a...

mr_ping skrev:
Tror inte ens du FÅR försäkra på trygghansa om du inte har riktigt MC kort

Riktigt MC kort??

jag har "mellan" å va inga problem å försäkra... hade min 125a hos dom oxå, då jag endast hade lätt mc-kort

Berggren skrev:
Alla svar under 20k /helår litar jag aldrig på...

R1-01, 21 år 98400kr hel/helår

Riktigt skitsnack!!!!

Jag som bor i Norrland betalar 15600 Halv/Helår är 21 och har en R1a 98 på full effekt. Dumt att yttra sig om saker man inte vet. Det är grymm skillnad på var man bor

SvartR1a skrev:
Riktigt skitsnack!!!!

Jag som bor i Norrland betalar 15600 Halv/Helår är 21 och har en R1a 98 på full effekt. Dumt att yttra sig om saker man inte vet. Det är grymm skillnad på var man bor

Vad snackar du om.
Trygghansa skulle ha 98400, folksam 50843, salus ansvar 50498, länsf. 26k.

Klart att det är skillnad på vart man bor, hur gammal man är, hur länge man haft kortet, tidigare skador, pojke eller flicka mm.

Så visst, du har kanske haft tur då som får en sådan fin premie.
Ni kanske inte har nåt annat än renar att kollidera med.
Dessutom skriver du premien på halvförs. Det är en jäkla skillnad halv och hel!

När jag köpte första hojen(innan tagit kortet),inga problem å försäkra hojen. Frågade speciellt om det var högre självrisk, no. Dom går bara efter ålder inte hur länge man haft körkort.
mr_ping skrev:
Tror inte ens du FÅR försäkra på trygghansa om du inte har riktigt MC kort

Berggren skrev:
Alla svar under 20k /helår litar jag aldrig på...

har du svårt å lita på folk?
det är inget skämt, utan dagens sanning. hojen jag har nu, En FZR 600 -91 fulleffekt betalar jag 2890kr/halv/år för. va något runt 6800kr för hel har jag för mig.

SvartR1a skrev:
Riktigt skitsnack!!!!

ja, det är en väldig skillnad på var man bor... jag bor 4,5mil utanför örebro. mitt ute på landet typ...

korvgubbe skrev:
Jag har ringt säkerligen ett 20tal samtal under mina två år på hoj till olika bolag och ibland händer det att personalen får hjärnsläpp och ger sådana drömsiffror.. men sen när man väl vill teckna skiten kommer den gamla klassiska kommentaren:

Det va den här texten jag syftade på.
Klart jag litar på många men aldrig ett försäkringsbolag. Får jag ett pris på under 20k så är det nåt lurt. Ringer jag en gång till om samma ärende så kan jag få ett helt annat belopp. Säkert fler som upplevt det här.
Att jag aldrig litar på svar under 20k menar jag från förs.bolag.

Berggren skrev:
Det va den här texten jag syftade på.
Klart jag litar på många men aldrig ett försäkringsbolag. Får jag ett pris på under 20k så är det nåt lurt. Ringer jag en gång till om samma ärende så kan jag få ett helt annat belopp. Säkert fler som upplevt det här.
Att jag aldrig litar på svar under 20k menar jag från förs.bolag.

aa, okej, då ber jag om ursäkt för mitt förra inlägg...
jag håller med dig, men då man får så lika premier på två olika hojar, som verkar vara "proportionerliga??" så tror jag det stämmer.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park