Någon som ska till UK med hojen i sommar ?

Smygarn76

Medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Chav-ville
Hoj
Speed Triple
Funderar på en tur runt UK och Irland i sommar, undrar om det är någon som planerar en tripp dit så man slipper jaga tråkmil på själv.

Planen är lite grov, men tanken är att i början på Juli ta färjan från GBG till UK (finns några olika destinationer) och köra lite i UK, alternativt korsa UK till Hollyhead eller Manchester och ta färjan till Irland.

Sedan tillbaka från Irland till Frankrike, eller södra UK via london och tillbaka till Sverige (antingen via danmark eller direkt till GBG.)

Så, någon som har planer på att åka dit, eller runtomkring i början på Juli ?

Mvh Hasse
 

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Jag ska jobba i UK 10 Juli till 23 augusti. Jag hade tänkt ta med hojen och åka några dagar tidigare, tex 6-7 juli samt stanna en vecka efter att jag jobbat klart och åka i skottland om jag orkar ta mig hela vägen upp.

Du får gärna tipsa om vilka färjor du hittat för vad alla sagt hittils är att det inte längre går några färjor från sverige vilket försvårar det hela.
 

astor

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Svärjää
Hoj
Honda 250
Kolla Torline (DFDS Seaways). Dom har trailerbåter mellan GBG och Immingham & Tilbury. Inte världens roligaste båtar att åka med iofs. Chafförer från Bulgarien och irländska asfaltsläggare (travellers) brukar man få hänga med ;)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top