Någon som sett Motogp live?

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Hoj
Triumph Daytona 675 -08 Banhoj, GSX-R 750 Banhoj
Tjena

Nu är det inte många månder tills GP drar igång igen:tummenupp Och själv
har jag planer på att åka o se ett lopp.

Den 31 juni är ju GP i Assen, holland o man blir ju rikigt sugen på att dra ner och upplev den ultimata känslan av motorcykel roadracing:hihi Är det nån som t ex varit o tittat på Motogp i Assen eller någon annanstans? Hur var det i så fall?

Tjena

Den 31 juni är ju GP i Assen, holland o man blir ju rikigt sugen på att dra ner och upplev den ultimata känslan av motorcykel roadracing:hihi Är det nån som t ex varit o tittat på Motogp i Assen eller någon annanstans? Hur var det i så fall?

Har sett MotoGP på Assen, Catalunya, Donington, Sachsenring, Mugello och Brno. Det är lika fräckt överallt...

Har inte sett det live än. Men har ja budget detta året så, annars får de lätt bli nästa! Har förljt moto gp på tv i fleeerrra år i alla fall :D

GOOOOO ROSSSIII!!!!
Har hans replica hjälm :yoparty

Har sett GP på Assen, Sachsenring och Brno. Otroligt bra arrangemang på alla banorna. Det ända som var lite trist med Brno var att man inte kunde gå runt banan och kolla, man kom in till den delen av banan som man hade biljett till och inget annat. Assen är skitkul, Holländare är helt galna! Sachsen var otroligt välorganiserat, men sen var det ju Tyskland också!

Tjena

Var i Shanghai 2005 & Le Mans 2006, riktigt ballt var det.
Det är något speciellt med att se det live, framförallt ljudet är en upplevelse.
Sedan är det lite folkfest också, grymt skoj.
I år blir det nog 2 race för mig, vet inte vilka ännu dock.

Sett MotoGp på Assen 2006, lätt ett av det coolaste jag varit med om.

Jag och ngr polare ska ner till Sachsenring i år, kommer att filma hela vägen så förbered er på fett soft film här...

Någon mer härifrån som ska ner??

Valencia - 05 hur jävla häftigt som helst.Planerar en sväng till Le Mans i Maj

Såg kvalet på Sepang förra året. Jobbade på rejsdagen, i år jobbade jag hela helgen och kunde inte se nåt:mad:
Ljudupplevelsen var makalös, men av själva kvalet fattade jag ingenting.:va
På tv är det skitspännande, live blev det bara en massa hojar som åkte runt runt.
Inte så publikvänligt arrangemang härborta, inga skärmar, en kommentator som skriker rotvälska i dåliga högtalare och så. Cirkusen runtomkring var dock kul, mycket utställningshojar att kolla på mm.
Varmt rekommenderat blir det ändå, missa inte om du har chansen att se det.

Fast inte parkeringen om man hade egen bil med sig, då var det katastrof.
:fakta

Jag var där 2006, letade efter bilen i ett antal timmar efter tävlingarna. Jobbigt också att man inte kunde fråga nån, varken arangörerna, poliserna, övrigt folk pratade engelska.

Var på Valencia förra året. Ska dit i år igen:tummenupp
Grymmt bra arrangerat. Vi satt på start&mål(precis ovanför pitboxarna) rakan så vi såg i stort sett hela bana.
På de partierna vi inte såg var det bara att titta på den enorma storbilds tv:n vi hade precis framför oss.:D

Trots att det var drygt 200.000 pers så var det ingen kö att prata om förutom tåget tillbaka till Valencia..Då var det KAOS!

//Mange

Samma här men jag var inte ens i närheten av banan då tävlingarna gick :( *snyft*
Åkte hem 14 dagar senare, och då var jag ut till banan och isöp lite atmosfär iaf! :)

Såg kvalet på Sepang förra året. Jobbade på rejsdagen, i år jobbade jag hela helgen och kunde inte se nåt:mad:
Ljudupplevelsen var makalös, men av själva kvalet fattade jag ingenting.:va
På tv är det skitspännande, live blev det bara en massa hojar som åkte runt runt.
Inte så publikvänligt arrangemang härborta, inga skärmar, en kommentator som skriker rotvälska i dåliga högtalare och så. Cirkusen runtomkring var dock kul, mycket utställningshojar att kolla på mm.
Varmt rekommenderat blir det ändå, missa inte om du har chansen att se det.

Tog min hoj ner till Assen förra året med killen. Det var kul, Otroligt ljud och att se det live ,mycket folk. Fest absolut, Hitta hojen sen efter det var slut var PITA. Största hojparkering jag sett i mitt liv:D :gnissla :)

Var på cinzanos gp på catalunya i sommras, det var riktigt fräckt!
Riktigt härlig stämning o allt.. Bra bana för man kunde gå omkring överallt..
Enda nackdelen var värmen som gjorde att man nästan mådde dåligt ibland, så ett tips är att köpa med sig så mkt vatten man orkar bära typ..

Assen och Istanbul. Det negativa är att det går över så fort, lite västgötaklimax. Assen mer folkfest, men Turkiet var bra med cool bana och lite folk => lätt att välja/byta platser. Speakern var mer lättförståelig i Holland :död

Donigton Park.
Det va så packat med folk att vi fick se racet på storbildskärm.

:fakta

Jag var där 2006, letade efter bilen i ett antal timmar efter tävlingarna. Jobbigt också att man inte kunde fråga nån, varken arangörerna, poliserna, övrigt folk pratade engelska.
Vi visste precis var bilen men det tog en timme att gå dit, inget att säga om det dock, inget hindrade oss att gå fortare. :D Men sedan blev man sittande i bilen i tre timmar för att ta sig ut från gräsfälten, det var irriterande så det räckte. Lite amerikansk organisation hade ju inte skadat vad gäller kösystem och kapacitet.

Tyskarna suger på engelska, precis som i alla länder där de har dubbad TV.

Var på Philip Island 2001 såg Rossi vinna ett grymt lopp rekomenderar alla Live upplevelsen, kommer absolut att besöka ngt lopp i år!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti