Någon som saknar hoj i Täby kyrkby?

alum

5000cc till våren
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SV650S -00
Bevittnade just (15 juli kl 00.15 ca) två stycken ynglingar som kom upp från prästgårdsvägen och körde vikingavägen/bergtorpsvägen (väg 264). De svängde av någonstans mot löttinge/gribbylund.
Jag är osäker på vad det var för motorcykel, men den var av lättare klass, typ 125cc (kan ha varit trimmad eu-moppe om dom gör 130kmh). Min tanke var att det var en Gilera av något slag eftersom den påminde mig om det märket. Den såg ut att ha halvkåpa, vara svart/silver och såg ganska ny ut. Men inget av de vanligaste märkena skulle jag tro.

De svängde upp framför mig i rondellen och jag tänkte att de körde EU-moppe, men när de drog upp den i 130 på 50/70-vägen insåg jag att det borde ha varit en 125a eller kanske 250. Ingen hade hjälm och de var iklädda munkjackor, den bakre killen hade en grå. Efter någon minut tänkte jag att fan dom kanske kör en snodd mc och bestämde mig för att kolla regplåten, dock kom de undan genom en rödljuskörning som jag inte ville göra. Därför hamnade jag också bakom en bil som gjorde att de hann undan.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT