Någon som saknar en orange KTM (sthlm)

Adde1986

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2010
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 SMC -08
Kom precis hem nu, tyvärr har polisen inte varit där ännu,
inte prioriterat...
21 grader varmt, lördag natt, fylla osv på stan.

Dom skulle åka dit när dom fick lust, typ.

Men är du säker på att den är stulen? Jag har en kamrat som kör cross o ibland slänger han på motard hjulen o är ute o bränner utan plåt på mindre väger iofs.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Men är du säker på att den är stulen? Jag har en kamrat som kör cross o ibland slänger han på motard hjulen o är ute o bränner utan plåt på mindre väger iofs.

Med brutet tändningslås? :va
 

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675, -07
Men är du säker på att den är stulen? Jag har en kamrat som kör cross o ibland slänger han på motard hjulen o är ute o bränner utan plåt på mindre väger iofs.

Du menar då att din polare skruvar av regskylt lämnar regskylthållaren kvar, bryter loss sitt eget tändningslås för att köra på vägar?
Men skruvar tillbaka skylten när han ska ut på crossbanan? Och lagar tändningslåset till nästa ggn han behöver bryta upp det?
:) ska inte läsas som en spydig kommentar utan som en med glimten i ögat ;) ;)

Under tiden jag stod där kom 3 bilar, alla avställda, en med vinterdäck ;) och en företagare som jag pratade med berättade att dom länge försökt få bort detta klientel
från aktuellt ställe eftersom företaget inte heller får ha sina saker ifred.

Väntar på samtal från blå ang. hur det har gått, ringde dom för en timme sen igen.

Not sent from an iProduct...
 

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675, -07
Polisen har fortfarande inte hunnit åka och kolla på den... upphittad stulen hoj = absolut sist i prioritetsordningen

Not sent from an iProduct...
 

Adde1986

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2010
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 SMC -08
Du menar då att din polare skruvar av regskylt lämnar regskylthållaren kvar, bryter loss sitt eget tändningslås för att köra på vägar?
Men skruvar tillbaka skylten när han ska ut på crossbanan? Och lagar tändningslåset till nästa ggn han behöver bryta upp det?
:) ska inte läsas som en spydig kommentar utan som en med glimten i ögat ;) ;)

Under tiden jag stod där kom 3 bilar, alla avställda, en med vinterdäck ;) och en företagare som jag pratade med berättade att dom länge försökt få bort detta klientel
från aktuellt ställe eftersom företaget inte heller får ha sina saker ifred.

Väntar på samtal från blå ang. hur det har gått, ringde dom för en timme sen igen.

Not sent from an iProduct...


Jaa, nej, asso, jag förstod det bara som att skylten saknades. Måste missat de andra grejerna om att den var uppbruten.

Dåligt att dem itne bara tar en kärra, åker ut och tar med den bara. Går det inte att slå typ ramnr, chassi nr eller vad man nu kallar det på nätet nånstans ?
 

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675, -07
Jaa, nej, asso, jag förstod det bara som att skylten saknades. Måste missat de andra grejerna om att den var uppbruten.

Dåligt att dem itne bara tar en kärra, åker ut och tar med den bara. Går det inte att slå typ ramnr, chassi nr eller vad man nu kallar det på nätet nånstans ?

:)
Visst går det slå ramnummer men i mörkret när personerna kommer och går lite hursomhelst gör att leta ramnummer ensam blir spännande.

Dessutom populär gångväg för flanörer och det var 21 grader varmt kl. 1 på natten = mycket folk som gick förbi.
Försökte hitta ramnummer på styrhuvudet men failade :)

Not sent from an iProduct...
 

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675, -07
Har pratat med polisen, nu 26 timmar senare har dom fortfarande inte
varit ute vid hojen ...
Bara så ni vet hur det prioriteras, iofs inget nytt men iallafall.

En positiv grej är att dom skulle ta med sig en släpkärra på en ggn
eftersom den så uppenbart var stulen.
 

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675, -07
Nu ringde polisen, nu var patrull där, ringde mig och undrade om jag var säker på
märket... Nu var ktm:en bortplockad och istället stod där en Baotian Moped...

Suck, nästa ggn. man hittar nåt stulet blir det till att ta med den på ett släp.
 

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha R6, 2006
Sköna prioriteringar som vanligt hos polisen. En uppenbart stulen hoj orkar man inte komma och titta på Trots att en privatperson pekat ut plats, märke osv.

Men det finns alltid resurser till att ha snutar stående längs vägarna och jaga brottslingar som kör hela 6km/h för fort på våra vägar.

(Förstår att det inte är den enskillda polismannens fel utan bestämt från regeringahåll vilka prioriteringar som ska göras, men fan va jävla sjukt det är. Konstigt att vi svenskar tydligen vill ha det så här)
 

Yelly

Sommarluft i däcken
Gick med
5 Feb 2011
Ort
Norr om Göteborg
Hoj
Gsxr 1000 K6, KTM 450exc motard,
Man hade ju inte blivit nåt sur om det var ens egen hoj som vart stulen, upphittad men polisen gör inget åt det...
 
Nyheter
Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Top