Någon som saknar en Hypermotard/ Dorsoduro i Botkyrka?

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Mötte en svart hoj som såg ut som en hypermotard eller dorsoduro mellan alby och fittja. Hög hastighet, dålig kurvtagning, kille med keps som körde. Gick fort så jag hann inte se regnr. eller vartåt han åkte.
Någon som blivit av med en sådan?

Kan ha varit en KTM 950 SM också.

Last edited:
var den svart? åkte precis förbi hallunda med något blå blinkande bakom sig

kan gissa på att det varken är hans och att han saknar körkort.
ganska otippat.
hoppas han kör åt helvete och inte skadar andra.
förbannade jävla idiot!
undra om det är en skyddskeps han har på sig, senaste innom skydds utrustning.

den åkte förbi mig igen, den här gången utan polis. förare med jeans o hoddie

Så här är historien från min sida :)

Jag blev omkörd av ovanstående hoj på södertäljevägen södergående precis vid fiskarhagen. Killen kom i runt 130 utan hjälm och skylt efter kommer dessutom en skåpbil som är silverfärgad med texten all racing el liknande i rött så jag tänkte att nu jävlar... :mad:

Efter dom med min halvtrötta bil med defekt hjullager (inte jätte smart visade det sig) och ringer snuten som faktiskt tro det eller ej reagerar snabbt som fan. Jag följer efter hojen och bilen till fittja och när den och skåpbilen stannar på samma parkering på värdshusvägen har jag ingen lust att stanna och snacka med dom så jag åker iväg en bit.

Snuten ringer upp och dom har faktiskt skickat två bilar med blåljus:tummenupp, talar om för dom vart dom ska leta och dom åker dit, nästan direkt sticker killen upp mot hallunda med en bil efter sig. Efter ett tag ringer polisen upp igen och dom har varit tvugna att avbryta jakten då det var för farligt för omgivningen...:gråta

Hoppas dom får fatt på killen en annan gång, nu vet dom ju iaf vart dom ska leta. Dessutom vet ni nu vart ni ska åka och :smasha. Har mer info som jag kan dela med av via pm men inte gärna här.

Hoppas det här hjälper någon!

EDIT tror den hade två svarta undertail pipor om det kan hjälpa till o avgöra hoj.

Last edited:
Kanske samma svin som terroriserat gatorna i Salem idag. Mötte rövhålet två gånger vid 18-tiden på Söderbyvägen och senast på Salemsvägen vid Skogsängsskolan. Gick satans fort utan större kontroll. Svart hoj med yngling utan hjälm och jeans och grå hoodie med något svart tryck. Hann inte se någon reg.skylt men har svårt att tro det var den rättmätige ägaren.

Var bara att hålla sig ur vägen..

Så här är historien från min sida :)

Jag blev omkörd av ovanstående hoj på södertäljevägen södergående precis vid fiskarhagen. Killen kom i runt 130 utan hjälm och skylt efter kommer dessutom en skåpbil som är silverfärgad med texten all racing el liknande i rött så jag tänkte att nu jävlar... :mad:

Efter dom med min halvtrötta bil med defekt hjullager (inte jätte smart visade det sig) och ringer snuten som faktiskt tro det eller ej reagerar snabbt som fan. Jag följer efter hojen och bilen till fittja och när den och skåpbilen stannar på samma parkering på värdshusvägen har jag ingen lust att stanna och snacka med dom så jag åker iväg en bit.

Snuten ringer upp och dom har faktiskt skickat två bilar med blåljus:tummenupp, talar om för dom vart dom ska leta och dom åker dit, nästan direkt sticker killen upp mot hallunda med en bil efter sig. Efter ett tag ringer polisen upp igen och dom har varit tvugna att avbryta jakten då det var för farligt för omgivningen...:gråta

Hoppas dom får fatt på killen en annan gång, nu vet dom ju iaf vart dom ska leta. Dessutom vet ni nu vart ni ska åka och :smasha. Har mer info som jag kan dela med av via pm men inte gärna här.

Hoppas det här hjälper någon!

EDIT tror den hade två svarta undertail pipor om det kan hjälpa till o avgöra hoj.

Den hade en silvrig skåpbil bakom sig när du nämner det. Medhjälpare mayhap. Åker nog förbi och kollar närjag fått mig litet till livs. Några som vill hänga med?

jag undrar om ägaren av hojen är medlem på sh.

tillstånd till att prejja av jäveln av vägen i hopp om att han dör en smärtsam död?

Du har nog hela SH's välsignelse. Preja den fan i diket....

Om jag fattar det rätt, en silverfärgad skåpbil med röd text: "All racing"?
Och den stack inte iväg ifrån parkeringen?

Bra att sitta och vänta på att fanskapet kommer ut, och sen ta ett snack med honom.

Så många sådan bilar kan det väl inte ens finnas i Stockholm?

Blir så jävla trött på dessa stölder!!!!!

Sen att dom jävlarna åker omkring i områdena där dom stulit hojarna och inte ens har vettet att dölja sitt fula ansikte med en hjälm, är fan som att hälla salt i såret på dom som blivit av med sina hojar!
Sen får varenda brocccha och "sista priset kompis" nöjet att köra skiten ur hojen som nån stackar slitit i timmar för att ha råd med.
Ne fy fan hoppas dom vurpar och skadar sig!!!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti