Någon som saknar en Honda xr 650 SM?

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Kungsbacka centrum, kl 16:50, 6/7
Blev omkörd av en snubbe på en honda xr 650 (supermotard), han höll fullt spett på 30-väg, killen som körde hade vanliga vardags-kläder på sig och en "moppehjälm". Han hade även en passagerare som satt i bad-shorts och t-shirt, ingen hjälm, benen fladdrande ut i luften, alltså inga bakre pinnar. Körde ikapp dom innan ett trafikljus och kollade lite på dom, då tittade föraren på mig och varvade motorn. Både förare och passagerare var sk. "kulturberikare" och jag kände inte för att följa efter längre och eventuelt riskera att bli nerslagen eller liknande, man vet aldrig nu för tiden.

Hojen brötade ordentligt, ljuddämparen hängde väldigt långt ner på sidan, nästan i linje med sidokåpans underkant. De flesta blinkers var böjada och med krossade glas. Bromsgreppet var böjt innåt/neråt nästan 90 grader, Uppenbart vurpad. Reg-skylt saknades även.

Det var den "vanliga" röd/svarta färgen, såg ungefär ut som på bilderna, fast med någon slags knottrig "film" över kylarvingarna (tyckte jag mig se), ljuddämparen väldigt långt ner, och väldigt schleten.

Bifogat

• Xr650sm.gif
    Xr650sm.gif
    74.8 KB · Visningar: 39
  • hondaxr650.jpg
    hondaxr650.jpg
    81.8 KB · Visningar: 62
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...