Någon som saknar en eller två crossar?

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Vad är det som verkar misstänkt i just dom två annonserna då?
 

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Jag förstår inte heller vad det är som är misstänkt, en som tävlar mycket i cross blir väl inte misstänkt för att han bytt tändstift och olja på två hojar han vill sälja för att kanske ha råd med en lite dyrare? =)
Polarn som kör mycket cross hade 4 st och krängde iväg 3 samtidigt med samma service gjord på samtliga. Inget fel med det..
 

C.Silfverbielke

28 grams
Gick med
7 May 2012
Ort
Southern
Hoj
rad4
1. texten är identisk.
2. samma ort, ungefär samma tidpunkt
2. inget mer än just crosscykel finns på bilderna, som är relaterat till motokryss.

Hur kan man inte tycka att det är misstänksamt?
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
1. texten är identisk.
2. samma ort, ungefär samma tidpunkt
2. inget mer än just crosscykel finns på bilderna, som är relaterat till motokryss.

Hur kan man inte tycka att det är misstänksamt?
Nej jag blir inte särskilt misstänksam om det är två cyklar utannonserade i samma kommun och med liknande annonstext.Minst 90% av cross/enduroannonserna innehåller ju ändå något svammel om olje och kolvbyten.När jag ska sälja en hoj knäpper jag kort på den och inget annat.Bör man alltså även ha med utrustning,dubbdäck eller något annat skit som man ändå inte tänkt göra sig av med?
 

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Jag tycker det ser suspekt ut så det är väl bra om det uppmärksammas. Om ingen saknar dessa hojar så är det ju ingen skada skedd med denna tråd.
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Geez, påminn mig att aldrig sälja två hojar samtidigt, då blir man ju automagiskt kriminell.
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Lite intressant att ingen av nummrena som anges i annonsen är reggade, utan tele2 kontantkort vad jag kan se.

Exakt samma formulering av två olika personer? Man undrar..
Kanske ringa och fråga lite, samt begära ramnummret?
 

Hoffmann

Ny medlem
Gick med
6 May 2013
Ort
Skene
Hoj
Honda CBR900 RR -95
går som kanon på båda dessutom.. de stavfelet tror jag inte två olika personer gör tyvärr.. känns lite väl billigt med. men ja kan ha fel.
 

Hoffmann

Ny medlem
Gick med
6 May 2013
Ort
Skene
Hoj
Honda CBR900 RR -95
Bilen står på en Ali Hamad uttran.. båda namnen i annonsen är av utländskt ursprung. men som sagt visst fan kan dom va ärliga men känns luddigt.. håller med trådskaparen
 

Hoffmann

Ny medlem
Gick med
6 May 2013
Ort
Skene
Hoj
Honda CBR900 RR -95
Ja men ja menade inte något rasistiskt utan att texten är lika utformad och båda har osvenska namn känns ju logiskt att de kan va samma person då menar jag. Jag är också av utländsk härkomst se du:) så de va absolut inte en rasistisk tanke när jag skrev de
 

C.Silfverbielke

28 grams
Gick med
7 May 2012
Ort
Southern
Hoj
rad4
Nej jag blir inte särskilt misstänksam om det är två cyklar utannonserade i samma kommun och med liknande annonstext.Minst 90% av cross/enduroannonserna innehåller ju ändå något svammel om olje och kolvbyten.När jag ska sälja en hoj knäpper jag kort på den och inget annat.Bör man alltså även ha med utrustning,dubbdäck eller något annat skit som man ändå inte tänkt göra sig av med?

Köp! Men kom inte hit och whina när snuten hämtar dom och du får en snärtig lavett av ägarna.
 

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Priserna på cyklarna är ju dock INTE billigt.

Så är det nå förorts babbar som baxat cyklarna är dom ju tillräckligt smarta för att lägga ut dom för ett markandspris iaf. Kanske 1-2 k billigare än resterande på marknaden.

Kanske inte är stulet, men garanterat slutkört på gatan e.tc....Jag skulle inte köpa....
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Första cykeln verkar stå i ett cykel/barnvagnsgarage vanligt i hyreshus. Kanske inte så jag hade parkerat min cross om jag betalat den.
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top