Någon som saknar en CBR600F?

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Har fått nys om en CBR600F utan papper (han påstår att den är tyskimporterad fast han fick inga papper).

Tänkte bara kolla här om nån saknar en sån hoj?
 
EBS skrev:
Har fått nys om en CBR600F utan papper (han påstår att den är tyskimporterad fast han fick inga papper).

Tänkte bara kolla här om nån saknar en sån hoj?

Måste man ha papper på dem då?
 
EBS skrev:
Har fått nys om en CBR600F utan papper (han påstår att den är tyskimporterad fast han fick inga papper).

Tänkte bara kolla här om nån saknar en sån hoj?

Kolla upp ramnummer hos polisen. Finns en gemensam databas inom EU för stulna fordon.
 
Lotta skrev:
Måste man ha papper på dem då?

Ja, du får papper då du importerar hojen, har du det inte kan du inte besikta den hos Vägverket och föra över den till svenska registret. Finns alltid ett Importpapper om det är lagligt gjort.
 
kul för dig som har köpt den? för du får ju inte tillbaka pengarna om det visar sig att den är stulen å går tillbaka till sin rättmäige ägare.. (eller? :confused: )
 
Vad jag hört så skärpte de till vad som räknas som god tro ganska ordentligt förnyligt så man står nog där utan cykel.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top