Någon som saknar en blå R6/R1?

Empa

Oerfaren
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
En liten YZF
När jag kom hem nu stod några (6) yngre killar som alla turades om att köra en blå r1/r6 som bara den.

Körde bakhjul och mot enkelriktat, i jeans och tröja, endast en hade hjälm.
Hojen såg ganska "sliten" ut, repor och ingen puts typ. Hade ingen reg plåt heller. Stod och titta på dom i några minuter, sen gick jag upp och skulle ringa polisen men då drog dom.

Det såg väldigt misstänkt ut. Hör av er via pm om ni vet vem som kan äga hojen eller vill ha mer info.

Empa skrev:
När jag kom hem nu stod några (6) yngre killar som alla turades om att köra en blå r1/r6 som bara den.

Körde bakhjul och mot enkelriktat, i jeans och tröja, endast en hade hjälm.
Hojen såg ganska "sliten" ut, repor och ingen puts typ. Hade ingen reg plåt heller. Stod och titta på dom i några minuter, sen gick jag upp och skulle ringa polisen men då drog dom.

Det såg väldigt misstänkt ut. Hör av er via pm om ni vet vem som kan äga hojen eller vill ha mer info.

Var några av dem kurder på kanske 18-20 år? I så fall såg jag samma grej vid kåsjön i förrgår. De körde bortåt partille och kom tillbaka för att byta förare lite då och då. Ducati 996/916 med vit bakcuts. Ringde larmtjänst om det, du kanske borda göra samma sak?

Slurken skrev:
Var några av dem kurder på kanske 18-20 år? I så fall såg jag samma grej vid kåsjön i förrgår. De körde bortåt partille och kom tillbaka för att byta förare lite då och då. Ducati 996/916 med vit bakcuts. Ringde larmtjänst om det, du kanske borda göra samma sak?
Fan vad irriterande med dessa nysvenska kids.. Hade ni ingen möjlighet att stanna och iaktaga medans ni typ väntade på polis eller motsv. föressten?

Slurken skrev:
Var några av dem kurder på kanske 18-20 år? Ringde larmtjänst om det, du kanske borda göra samma sak?

Jepp fast ingen ducati då.. Är väl lite sent att ringa larmtjänst nu va?
Hitta fan inte numret till polisen heller när jag kom upp till lägenheten. :huvet
Förstå mig rätt men det Känns "onödigt" att ringa 112.

Är det någon som har numret till larmtjänst så kan jag lägga in det i mobilen.

Partille runt björndammen och uppe vid kåsjön är allmänt ett hett tips när man letar stulna hojar.

Empa skrev:
Jepp fast ingen ducati då.. Är väl lite sent att ringa larmtjänst nu va?
Hitta fan inte numret till polisen heller när jag kom upp till lägenheten. :huvet
Förstå mig rätt men det Känns "onödigt" att ringa 112.

Är det någon som har numret till larmtjänst så kan jag lägga in det i mobilen.
11414 från vart du än ringer...

Slurken skrev:
inga reggplåtar???
Kanske dags för seriösa åkare att sätta sina skyltar synligt, så kan vi kicka kidzen av vägen...??? :tummenupp

Hultan skrev:
Fan vad irriterande med dessa nysvenska kids.. Hade ni ingen möjlighet att stanna och iaktaga medans ni typ väntade på polis eller motsv. föressten?

Jag var i vattnet för det mesta :P
När jag och kompisen gick upp dit så hann de köra iväg innan vi såg reg nr, kvar stod några killar. Hade de kommit tillbaka så skulle utfrågning startat..

nr till larmtjänst är väl 020-325 325 ?

hörde också talas om buskörningen men en r6a.. på brahegatan..

det går någon våg med småungar som inte kan köra mc, snor en sporthoj och turas om att piska skiten ur den.. pratade med en kille som blivit av med sin fireblade, men polisen hittade den och gav den till honom.. med ett extra par neonlysande drakar påklistrade..

vart e det påväg?

dagar då folk visste vad som var ditt och vad som var mitt verkar förbi..

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8