Någon som saknar 2 hundar

Tingen

Fritt irrande i moderet speed
Gick med
10 Jan 2004
Hoj
ingen
Någon som saknar 2 hundar eller vet nån som gör det.
Som hundägare kan jag förstå den ångest att inte veta var min hund är och det kan finnas nån efterlysning i nån lokal blaska som någon kanske sett eller hört även här på SH.
Varför dom finns på ön kan man bara spekulera i kanske nån grannfejd eller nåt gräl som gör att någon snor hundarn och dumpar dom på ön.

http://www.helagotland.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=7246413

Ohh så typiskt svenskt sätt att lösa det hela, hittar vi inte ägaren innan helgen avlivar vi dom?!?!?
Öhh, man kan inte adoptera bort dom?

Jävla idioter överallt, blir så förbannat TRÖTT.

Ohh så typiskt svenskt sätt att lösa det hela, hittar vi inte ägaren innan helgen avlivar vi dom?!?!?

Öhh, adoptera dom då? :va

Eller är du svensk?

Ptja, vi kan göra som i England och USA... eller vänta, där gör man på samma sätt.

Ok, vi gör som i Irland, Spanien, Italien osv osv då istället då... nej just det, där blir de gathundar eller avlivas eller i BÄSTA fall adopteras till SVERIGE!

Men om du nu är så barmhärtig och anser att de skall få ett bra hem så kan du ta hand om dem själv... för annars är det jäkligt svenskt att klaga och sen peka på någon annan som skall lösa problemet. :huvet

Själv har jag lagt upp länken på Facebook då jag inte tror att "Hela Gotland" har så stor penetration utanför öjn.

Själv har jag lagt upp länken på Facebook då jag inte tror att "Hela Gotland" har så stor penetration utanför öjn.
Tackar jag för,,,det va också därför jag la den här även om det inte är "rätt" forum kanske,,,men försöka duger och det kostar inget.
Hade jag inte haft hund hade jag nog tatt dom men det är jakt hundar och det kan va sämre att ha dom som sällskap än att låta dom gå vidare till dom sälla markerna.

Tackar jag för,,,det va också därför jag la den här även om det inte är "rätt" forum kanske,,,men försöka duger och det kostar inget.
Hade jag inte haft hund hade jag nog tatt dom men det är jakt hundar och det kan va sämre att ha dom som sällskap än att låta dom gå vidare till dom sälla markerna.

Jag slängde också upp länken på Facebook, har också hund sedan tidigare, och jagar inte tillräckligt ofta för att det ska vara stimulans nog för 2 jakthundar.

Det är bara att hoppas att ägaren hittas eller att nån annan förbarmar sig över dem.

Har redan hund samt två småbarn så det finns inte riktigt utrymme för ytterligare hundar... samt att jag inte jagar, fast det är klart, det springer lite harar och rådjur vid/på tomten så lite sysselsatta skulle de nog bli. :gnissla

Nej, jag ser ju helst att artikeln sprids tillräckligt så att ägaren själv ser det och kontaktar dem.
Så ju fler som sprider den ju större är chansen att de hittar hem igen.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D