någon som såg på discovery i går kväll?

putteb

Live hard, die young.
Gick med
25 Mar 2004
Hoj
Ingen just nu.
var det någon förutom mig som glode på discovery vid 23 tiden i går?
var ett program om hojar. både gammla och nya.

bla körde han en ducce 999, åkte runt och gasade på en gammal asfalts väg.

och så sa han nåt i stil med: "om man har haft en riktigt dålig dag, kan man sätta sig på hojen och dra iväg en sväng, och när man kliver av har man garanterat ett leende på läpparna"

jag tycker facktist att det innefattar precis allt som hoj åkning handlar om, kännslan att få vara fri och ränsa tankarna det är bara du och hojen som betyder något. :tummenupp

FAN VAD JAG LÄNGTAR TILL VÅREN...

Jag såg det. Han hanterade polishojen som om han aldrig gjort annat. :rolleyes:

Dagens fråga om värden för programmet igår kväll lyder:

I vilken tokbra brittisk serie spelade han stroppig besättningsman på ett rymdskepp format som en skalbagge??

Hoppas det var han så jag inte såg fel nu bara :gnissla

Supermoto skrev:
Dagens fråga om värden för programmet igår kväll lyder:

I vilken tokbra brittisk serie spelade han stroppig besättningsman på ett rymdskepp format som en skalbagge??

Hoppas det var han så jag inte såg fel nu bara :gnissla
Red dwarf... ?

Hultan skrev:
Två minuter.... rätt snabbt, hehe :tummenupp
DU har vunnit en pilsner när vi ses nån gång :fyllisar

Vidrigt skön serie för er som inte sett den. Rekomenderas.

putteb skrev:

och så sa han nåt i stil med: "om man har haft en riktigt dålig dag, kan man sätta sig på hojen och dra iväg en sväng, och när man kliver av har man garanterat ett leende på läpparna"

jag tycker facktist att det innefattar precis allt som hoj åkning handlar om, kännslan att få vara fri och ränsa tankarna det är bara du och hojen som betyder något. :tummenupp

Vill minnas att programmet var en del av Science night och att det hette the history of twins..
J*kligt bra förövrigt. Speciellt de lite äldre hojarna. Som Ducatiägare var man ju lite stolt att de avslutar med en 999..

Supermoto skrev:
Två minuter.... rätt snabbt, hehe :tummenupp
DU har vunnit en pilsner när vi ses nån gång :fyllisar

Vidrigt skön serie för er som inte sett den. Rekomenderas.

Är det inte någon i den serien som kläcker ut sig "SMEG!!" som skällsord hela tiden?? Bra serie var/är det.

amullo skrev:
Är det inte någon i den serien som kläcker ut sig "SMEG!!" som skällsord hela tiden?? Bra serie var/är det.

Jo. Har glömt vad han hette men det stämmer. Måste dock säga att den/dom första omgångarna var bäst. Då var det en riktig low budget serie. Man såg linorna som dom använde för att få rymdskeppen att flyga :)

Sen verkar det som om dom fick större budget och skulle göra det seriöst. då blev det inte alls lika bra

putteb skrev:

nd jag tycker facktist att det innefattar precis allt som hoj åkning handlar om, kännslan att få vara fri och ränsa tankarna det är bara du och hojen som betyder något. :tummenupp

Synd att ´du bor i östersund här i västmanland, har man kört idag!!!! 8 plus o torra vägar! Känslan på topp

sporTlovEr skrev:
Synd att ´du bor i östersund här i västmanland, har man kört idag!!!! 8 plus o torra vägar! Känslan på topp

här har det facktist regnat i tre dagar och varit + grader här åxå, så snart är vägarna bara här uppe med:)

man kan ju alltid hoppas attt ozonlagret försämras lite till, så ska man nog kunna åka i dec här åxå:)
:tummenupp

amullo skrev:

Det är väl roboten "Kryten", hette han väl! Han kan inte svära, så när han ska försöka säga "smeghead" får han bara fram ssmeegg...sssmmmeeegggg...

Red Dwarf är/var helcool! Var ett tag sen man såg den nu, den gick väl runt -95 nånstans (den omgången jag såg iaf).

Synd att man missade Discovery-programmet, men de brukar ju visas flera gånger. Får hålla ögonen öppna!

edit: Idolbild på Kryten...

Bifogat

• kryten.jpg
    kryten.jpg
    8.5 KB · Visningar: 60
Last edited:
Jag tror jag sett det programmet innan. Det e en gammal gubbe som kör och han kör en röd har jag för mig. Han har även en polare på en annan hoj som man inte får se nåt av har jag för mig. Kommer inte ihåg mer från programmet än att jag tyckte det var kass och att han var på tok för basic

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8