Någon som såg Eurosport igår

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
På sammandraget från dakar visade dom ett inslag från ett moppe race, 700 vilda afrikaner på trimmade mopeder, dom körde in i publiken till höger och vänster, dom låg på mage på sadeln såg rätt kul faktiskt. Och vinnaren vann en ny moppe =)

Twosaint skrev:
På sammandraget från dakar visade dom ett inslag från ett moppe race, 700 vilda afrikaner på trimmade mopeder, dom körde in i publiken till höger och vänster, dom låg på mage på sadeln såg rätt kul faktiskt. Och vinnaren vann en ny moppe =)

jo jag såg det....dom var f*n inte kloka :-)

och nu ville arangören ordna ett moppe race i Paris (på en gata jag inte kan stava)

Haha, det såg jag!
Vansinnigt roligt såg det ut! Dom måste ju ha rätt bra koll på s.k. vedbod-trim där, lär ju vara ont om affärer som säljer trim.

Jag såg tävlingen och de körde snabbt.

Mopperace är skoj. Vi är några stycken som tävlar två ggr / år i en grusgrop utanför Stockholm. Upplägget är mycket klassiskt, springstart, flygande förarbyte och flest antal varv. Grusgropen vi kör i verkar dra åt sig snö för även om det är snöfritt i stan så är det minst knädjupt på banan när vi kör vinterracet.

I grunden ska våra fordon vara en i Sverige såld moped men modifieringar förekommer.

KjellF

Hihi, såg festligt ut, tydligen så gjorde mopederna upp mot 100 knyck. Såg inte stabilt ut när de låg och maxade raklånga på en Jawa, speciellt inte när det plötsligt stöd en taxibil eller ett par kossor mitt i vägen.

Länken funkar inte längre, nån som kan skicka den på msn eller nått? min adress finns i profilen.
/Ludde

Lurvas skrev:
Länken funkar inte längre, nån som kan skicka den på msn eller nått? min adress finns i profilen.
/Ludde

Skicka upp filmen på en ftp NU!!! =)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP